جمعه 30 شهریور 1403 - 16:18

کد خبر 57741

سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 09:01:00


هشدار به مالکان «فراری ۲۹۶» به خاطر احتمال نشت سوخت و آتش‌سوزی


پدال/ فراری ایتالیا به مالکان خودروهای ۲۹۶ GTB و ۲۹۶ GTS توصیه کرد از خودروهای خود استفاده نکنند. این برند دوست‌داشتنی به خاطر کشف نشتی احتمالی لوله‌های ارتباطی باک سوخت اقدام به فراخوان ۴۲۵ دستگاه از ساخته‌های خود می‌کند.

بر اساس گزارش فراخوان NHTSA آمریکا، فراری فهمیده لوله ارتباطی باک سوخت آلومینیومی خودروهای یاد شده شاید ارتباط ناخواسته‌ای با پوشش محافظتی باتری ولتاژ بالای ساخته شده از فایبرگلاس و فولاد داشته باشد. این امر مشکل‌زا خواهد بود زیرا آلومینیوم و فولاد می‌توانند واکنش شیمیایی دهند و خوردگی رخ داده منجر به نشتی سوخت شود که این امر ریسک آتش‌سوزی فراری ۲۹۶ GTB و ۲۹۶ GTS را افزایش خواهد داد.

فراری با تعویض لوله ارتباطی باک سوخت فعلی با نمونه‌ی دارای محافظ پلاستیکی ضد خوردگی مشکل یاد شده را حل خواهد کرد. واضح است که چنین کاری به‌صورت رایگان انجام می‌شود و ایتالیایی‌ها نیز مالکان فراری ۲۹۶ را از چند و چون این فراخوان آگاه خواهند کرد. همان‌طور که گفته شد این خودروساز به مالکان خودروهای تحت تأثیر توصیه کرده خودروی خود را نرانند.
 
فراری اولین بار در ماه جاری و در خلال فرایند بازرسی قبل از تحویل محصولاتش در چین مشکل موردبحث را کشف کرد و سپس لوله‌های ارتباطی دیگر خودروها را نیز بررسی نمود. بازرسی‌های بعدی نشان داد یک نقص در طراحی می‌تواند باعث تماس ناخواسته لوله و پوشش محافظتی شود. این کمپانی اظهار داشته گزارشی از حادثه یا جراحت ناشی از این مشکل را دریافت نکرده است. داده‌های NHTSA نیز نشان می‌دهند فراری فروش این خودروها را تا زمان حل مشکل مدل‌های فراخوان شده متوقف کرده است. همچنین باید گفت تولید نمونه‌های فعلی ۲۹۶ در خط تولید با استفاده از پوشش محافظتی جدید انجام می‌شود.


اوایل سال جاری میلادی بود که فراری اقدام به فراخوان SF90 استراداله کرد که دلیل آن نیز مشکل کیسه هوا بود. در این حالت احتمال اختلال در عملکرد کیسه هوا با صندلی کودک نصب شده وجود داشت. کیسه هوا می‌توانست در زمان حادثه روی صندلی کودک تأثیر منفی بگذارد که این امر با استانداردهای ایمنی مغایرت دارد. البته تنها ۱۳ خودرو شامل این فراخوان بودند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط