سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 22:00

کد خبر 578693

جمعه 12 مرداد 1403 - 21:52:27


این سگ رباتیک فوق پیشرفته یک جاروبرقی است!


شهر سخت افزار/ مهندسان مؤسسه فناوری ایتالیا از یک سگ رباتیک پیشرفته رونمایی کرده‌اند که در واقع یک جاروبرقی مجهز به هوش مصنوعی است! این دستگاه برای محیط‌های ساحلی طراحی شده و به لطف مجموعه‌ای کامل از دوربین‌ها و سنسور‌ها می‌تواند برای جمع‌آوری زباله گشت‌زنی کند.

سگ‌های رباتیک پیشرفته را نمی‌توان یک اختراع جدید توصیف کرد، از اسباب بازی‌های Poo-Chi گرفته تا جدیدترین ساخته‌های شرکت بوستون دایتامیکس، همه ما ربات‌های چهار دست و پای متحرک با قابلیت‌های گوناگون را دیده‌ایم.

با این وجود، پژوهشگران و مهندسان مؤسسه فناوری ایتالیا (IIT)، به تازگی یک سگ رباتیک پیشرفته جدید را معرفی کرده‌اند که هدف آن تبدیل جهان به مکانی تمیزتر است. این ربات که به قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده است، برای جمع‌آوری ته سیگارهای دور ریخته شده در سواحل ایتالیا ساخته شده و این کار را با کمک پاهای عجیب خود انجام می‌دهد.

ترکیبی از جاروبرقی و علم رباتیک!
به گزارش Dexerto، برخلاف جاروبرقی‌های رباتیک که امروز در برخی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند، ربات مجهز به جاروبرقی یا VERO به واحد پاهای پویا (Dynamic Legged Unit) مجهز شده است. این سگ رباتیک دارای نازل‌های جاروبرقی است که به هر چهار پای آن متصل شده‌اند و اجازه می‌دهند که پس از شناسایی زباله مورد نظر در محیط، سریعاً به سمت آن حرکت کرده و آن را جمع‌آوری کند.

این ربات جالب که با الهام از محصول دیگری به نام AlienGO از Unitree ساخته شده، در بخش پشتی خود یک کوله بزرگ به همراه دارد که در واقع همان سیستم جاروبرقی همراه است.

VERO به مجموعه‌ای کامل از دوربین‌ها و سنسورهای پیشرفته نیز مجهز شده است، به عنوان مثال به دوربین عمق سنج Intel RealSense بر روی چانه آن می‌توان اشاره کرد که اجازه می‌دهد این دستگاه برای جمع‌آوری زباله در محیط گست زنی کند.

گرچه این ربات فعلاً برای محیط‌های ساحلی معرفی شده، اما به گفته مهندسان می‌تواند در مناطق دیگر با موانع زیاد از جمله راه پله‌ها حرکت کرده و 90 درصد ته سیگارهای هر محیطی را جمع‌آوری کند.

نظر شما در رابطه با این سگ رباتیک پیشرفته چیست؟ آیا گسترش چنین دستگاه‌هایی می‌تواند در آینده نزدیک به افزایش سطح بهداشت محیطی و بهتر شدن سبک زندگی ما کمک کند؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط