سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 21:57

کد خبر 640608

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 19:22:04


معاون پرستاری وزیر بهداشت از پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان معوقات پرستاران خبر داد


صدا و سیما/ معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: با پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان معوقات باقی مانده پرستاران تا پایان هفته جاری، بیش از ۸۵ درصد از معوقات کل پرستاران تسویه می‌شود.

عباس عبادی گفت: با پرداخت این ۳ هزار میلیارد تومان، بیش از ۸۵ درصد از معوقات کل پرستاران تسویه می‌شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: کل مطالبات گروه پرستاران ۱۲ همت بود که با پرداخت مطالبه ۳ هزار میلیاردی تا پایان این هفته و نهایت تا اواسط هفته آتی و ۷.۵ همتی که در شهریور ماه پرداخت شد، حدود ۱۰.۵ همت از این مطالبات به طور کلی تسویه خواهد شد.
عباس عبادی گفت: بیمه سلامت ۳ هزار میلیارد تومان دریافت کرده است و در حال توزیع به بیمه‌های استانی است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه به طور میانگین ۸ ماه عقب افتادگی در پرداخت معوقات داشتیم، گفت: در برخی دانشگاه‌ها تا ۷ ماه پیاپی پرداختی انجام و در برخی از دانشگاه‌ها هم ۴ ماه پرداخت شده است.
وی با بیان این مطلب که مطالبات در سه بخش اضافه کاری، تعرفه خدمات پرستاری و رفاهیات از قبیل حق مسکن و لباس و ... است گفت: عمده مطالبه مربوط به تعرفه پرستاری است؛ برآورد حدود ۱۲ همت است و تاکنون ۷.۵ همت توزیع شده و به سایر گروه کارکنان سلامت هم پرداخت شده است.
عباس عبادی افزود: محاسبات معاونت پرستاری تا پایان تیرماه امسال است و مرداد و شهریور هم به آن اضافه خواهد شد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اقدام این وزارتخانه به اصلاح فرمول اضافه کار پرستاران و ارسال به سازمان امور استخدامی، گفت: پارسال هم در سه نوبت ارسال شده است، اما هنوز هیئت دولت مصوبه‌ای ابلاغ نکرده است، در هر حال وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده است که هر مصوبه‌ای ابلاغ شود برای جبران خدمت همکاران اجرایی می‌کند.
عباس عبادی تا کید کرد: این پرداختی که تا پایان هفته صورت می‌گیرد مربوط به پرستارانی است که مشمول تعرفه و در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به خدمت هستند که تعدادشان حدود ۱۶۷ هزار نفر است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط