جمعه 30 شهریور 1403 - 22:15

کد خبر 57948

سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 23:01:00


شکایت شرکت‌های بیمه از «کیا و هیوندای» به دلیل افزایش سرقت خودروهایشان


پدال/ به دلیل آمار بالای سرقت محصولات کیا و هیوندای، شرکت‌های بیمه از این دو خودروساز شکایت کرده و درخواست پرداخت هزینه‌های سنگینی که به آن‌ها تحمیل شده را دارند.

ده‌ها شرکت بیمه برای بازپرداخت هزینه‌های تعمیر یا تعویض خودروهای کیا و هیوندای شکایتی علیه این شرکت‌ها تنظیم کرده‌اند. همان‌طور که قبلاً گزارش شده بود، برخی از محصولات کیا و هیوندای که تا سال ۲۰۲۱ در ایالات‌متحده عرضه می‌شدند، به ایموبلایزر مجهز نبوده و به همین دلیل سارقان می‌توانستند با استفاده از یک کابل USB ساده خودرو را روشن کنند. البته دزدها ابتدا باید وارد خودرو شوند که این معمولاً به معنای شکستن شیشه و آسیب رساندن به تزئینات داخلی خودروها خواهد بود. حال شرکت‌های بیمه می‌خواهند تمام هزینه‌هایی که بابت تعمیر خودروهای سرقتی پرداخت کرده‌اند را از کیا و هیوندای بگیرند.

مجموع پرداختی که شرکت‌های بیمهٔ آمریکایی تاکنون برای محصولات کیا و هیوندای داشته‌اند بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. گفته می‌شود درمجموع مشکل سرقت این خودروها می‌تواند تا ۶۰۰ میلیون دلار برای صنعت بیمهٔ ایالات‌متحده هزینه داشته باشد زیرا ۸.۳ میلیون خودروی این دو شرکت کره‌ای فاقد ایموبلایزر هستند. طبق شکایت شرکت‌های بیمه، تعویض پنجره‌ها و تعمیر ستون فرمان خودروهایی که هدف سرقت قرار می‌گیرند اغلب بیش از ۳ هزار دلار برای بیمه‌گر هزینه به دنبال دارد. علاوه بر این، اگر سارقین از خودروی مسروقه برای آسیب رساندن به اموال عمومی استفاده کنند، هزینهٔ شرکت بیمه به بیش از ۱۰ هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش NHTSA، برای محصولات کیا و هیوندای تنها در صورتی آپشن‌های جلوگیری از سرقت ارائه می‌شود که خریداران پکیج‌های تزئینی گران‌قیمتی که هیچ ارتباطی با الزامات ایمنی خودرو ندارند را سفارش دهند. پس از سرقت‌های فراوان و گزارش NHTSA، کیا و هیوندای یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای خودروهای فاقد ایموبلایزر ارائه کردند که پس از قفل کردن درها، سیستم جلوگیری از جرقه‌زنی شمع‌ها را فعال می‌کند. علاوه بر این، مدت‌زمان صدای دزدگیر هم از ۳۰ ثانیه به یک دقیقه افزایش پیدا کرده است. خودروهای موردبحث از مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط