یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 07:10

کد خبر 58208

سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 21:04:00


تأثیر موج شیطانی در اختیار خود انسان است!


آخرین خبر/حاج_آقا_مجتبی_تهرانی: شیطان اراده را از انسان نمی گیرد، بدبختی بشر همین است که کار شیطان طولی است عرضی نیست، و آن اینکه او می آید یک موجی بخش می کند، گیرنده ات هم می گیرد این را امّا از نظر عملی دست خودت است، انتخاب و اختیار با خودت است. آن انسانی که ضعیف است از نظر اراده، سست است این، او تحت تأثیر این امواج می شود و دنبالش می رود، به اختیار خودش می رود، فریفته می شود.
ولی آن انسانی که دارای اراده قوی است، او هیچ گاه فریفته نمی شود. که قوّت و ضعف اراده هم باز مربوط است به جهات عملیِ دینی . بنابراین شرّش عبارت از درهم ریختن درون انسانی است از نظر اندیشه ها و انتخاب هایش.
«مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ» جنّ که «جَنَّ» عرب می گوید به معنای پوشاندن است، می گوید: «جَنَّهُ‏ اللَّیْل‏» یعنی شب، پرده شب او را پوشاند، سیاهی شب. یا مثلاً می گوید: «أَجَنَ‏ المَیِّت‏» یعنی دفن کرد مرده را، پوشاند در دل خاک. این که جنّ را هم، به او جنّ می گویند چون از نظرهای ما مخفی است و پنهان است، لذا به او می گویند«جنّ».«مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ» در اینجا می گوید: آهنگ سازی که آهنگ را پخش می کند و می فرستد در روح انسان ها، قلب انسان ها، آهنگ سازان دو دسته هستند: نامرئی، مرئی. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط