یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 07:10

کد خبر 592722

چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 12:54:30


طالبان: با اخراج آمریکا فضا برای رفاه و برادری ایجاد شد


ایرنا/ مقام‌های ارشد حکومت سرپرست افغانستان در سومین سالگرد خروج آمریکا و متحدان از این کشور تاکید داشتند: با پایان یافتن اشغال غربی‌ها، پایگاه‌های قدرت از بین رفت و فضا برای توسعه، رفاه و برادری در افغانستان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا حکومت سرپرست افغانستان در مراسم سومین سالگرد خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از پایگاه هوایی بگرام، اظهار داشت: مسئولیت همه ماست که برای استحکام نظام اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور تلاش کنیم.

وی افزود: برخلاف تصورات نادرست برخی، طالبان نظامی را در این کشور حاکم نساخته است، اما همه مردم افغان در فضایی امن و آرام به زندگی خود ادامه می‌دهند.

عبدالکبیر با بیان اینکه به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهیم و خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ما خواهان روابط خوب و دوستانه با همه کشورهای جهان هستیم.

سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله افغانستان هم ۲۴ مرداد را روزی تاریخی و مملو از خوشحالی برای مردم افغانستان دانست و تاکید کرد: ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی افزود: ما برای رهایی افغانستان از چنگال استعمارگران، جانفشانی‌های بسیاری کردیم و سرانجام به پیروزی رسیدیم.

حقانی از جامعه جهانی خواست که از فرصت مساعد استفاده بهینه کرده و راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش بگیرند.

عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا حکومت سرپرست افغانستان نیز تاکید کرد: اکنون در افغانستان نظام اسلامی حاکم و صدور فرمان عفو عمومی زمینه اخوت و برادری را میان مردم به ارمغان آورده است.

به گفته وی، طالبان با اقدامات موثر خود، گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت زندگی مردم برداشته است.

حنفی حمایت از ایتام و بیوه‌ها، ساماندهی وضعیت اجتماعی و توسعه زیرساخت‌ها را از جمله دستاوردهای مهم طالبان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: طالبان تلاش‌های جدی برای استحکام نظام اسلامی و از بین بردن هر نوع تعصب و تبعیض قومی، زبانی و سمتی در کشور آغاز کرده است.

خبرگزاری طلوع نیوز هم با انتشار تصاویری از مراسم سالگرد پیروزی طالبان و خروج آمریکا از افغانستان، نوشت: در سومین سالگرد خروج نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی از افغانستان، شهرهای این کشور، شاهد موج گسترده‌ای از احساسات ضدآمریکایی و ضداسرائیلی بود.

این خبرگزاری افزود: در بسیاری از شهرهای افغانستان، پرچم‌های فلسطین در کنار سایر نمادهای مقاومت در این تجمعات به اهتزاز درآمده است.

طلوع نیوز تاکید کرد: این رویداد نشان می‌دهد که خاطره تلخ اشغال افغانستان و حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی همچنان در اذهان مردم این کشور زنده است و احساسات ضدآمریکایی و ضداسرائیلی در افغانستان ریشه‌های عمیقی دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط