دوشنبه 02 مهر 1403 - 03:47

کد خبر 600650

سه‌شنبه 30 مرداد 1403 - 16:57:48


توسعه‌دهندگان مخالف خریدهای درون‌برنامه‌ای در بازی‌های پریمیوم هستند


زومجی/ نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۹۰ درصد توسعه‌دهندگان مخالف خریدهای درون‌برنامه‌ای در بازی‌های پریمیوم هستند.
   
بحث بر سر خریدهای درون‌برنامه‌ای در بازی‌های پریمیوم داغ شده است و توسعه‌دهندگان و گیمرها به‌طور فزاینده‌ای مخالفت خود را ابراز می‌کنند. بسیاری بر این باورند که افزودن ریزتراکنش‌ها به بازی‌ها، مخصوصا آن‌هایی که قیمت بالایی دارند، به تجربه کلی مخاطب آسیب می‌زند و به‌طور ناعادلانه مشتریان را هدف قرار می‌دهد.

طی یک نظرسنجی که در Devcom 2024 انجام شد، تقریبا ۹۰ درصد توسعه‌دهندگان اظهار داشتند که خریدهای درون‌برنامه‌ای نباید بخشی از بازی‌های پریمیوم باشند. این نظرسنجی که پاسخ‌های ۱۰۰ توسعه‌دهنده را جمع‌آوری کرد، نشان داد که اکثریت قابل‌توجه‌ای معتقدند بازی‌های پریمیوم می‌توانند صرفا ازطریق فروش و بدون نیاز به ریزتراکنش‌ها از نظر مالی موفق باشند.

این نظرسنجی همچنین به نقش هوش مصنوعی در توسعه بازی‌ها پرداخته است؛ به طوری که ۳۱ درصد توسعه‌دهندگان استفاده حداقلی از هوش مصنوعی را در کار خود ترجیح می‌دهند. برخی توسعه‌دهندگان پتانسیل استفاده از هوش مصنوعی را برای کارهایی مانند کدنویسی و تولید می‌بینند؛ اما در مجموع به نظر می‌رسد رویکرد محتاطانه غالب است و بسیاری از توسعه‌دهندگان بر حفظ کنترل خلاقانه بر پروژه‌های خود تمرکز می‌کنند.



توسعه‌دهندگان همچنین در مورد آینده صنعت ویدیو گیم ابراز نگرانی کردند. براساس این نظرسنجی ۵۷ درصد پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده اخراج‌های بیشتری انجام خواهد شد و ۴۳ درصد معتقدند که صنعت ویدیو گیم ممکن است در آینده به ثبات برسد. با اینکه مخالفت شدیدی با خریدهای درون‌برنامه‌ای وجود دارد؛ اما حذف آن‌ها بعید به نظر می‌رسد؛ زیرا بخش بزرگی از گیمرها همچنان به این خریدها ادامه می‌دهند.

البته برخی استودیوها مانند سی‌دی پراجکت همچنان متعهد هستند که خریدهای درون‌برنامه‌ای را از بازی‌های تک‌نفره خود دور نگه دارند. نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ آیا تراکنش‌های خرد باید در بازی‌های پریمیوم جایی داشته باشند یا باید به‌طور کامل کنار گذاشته شوند؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط