سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 10:57

کد خبر 611289

پنج‌شنبه 08 شهریور 1403 - 16:30:00


بورل: محدودیت‌های حمله به روسیه با تسلیحات غربی لغو شود


فارس/ مسئول سیاست خارجی اروپا جوزپ بورل، خواستار کمک نظامی بیشتر به اوکراین و رفع محدودیت‌های استفاده از تسلیحات اعطایی برای حمله به خاک روسیه شد.

 «اوکراین جسارت راهبردی زیادی در حمله به داخل خاک روسیه نشان داده است و این یک خبر راهبردی مهم است.» بورل این حرف را زد.وی پیش از آغاز نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، از کشورها عضو خواست که پدافند بیشتری به اوکراین بدهند و تمامی محدودیت‌ها برای حمله به روسیه با تسلیحات غربی را رفع کنند.قرار بود نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مجارستان برگزار شود اما بورل برای «تنبیه» سفر چند ماه قبل ویکتور اوربان نخست‌وزیر این کشور به روسیه، جلسه را به بروکسل منتقل کرد.

بورل ارسال سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر به اوکراین را حیاتی خواند و گفت که «قول دادن بسیار آسان است، اما عملی کردن آن کمی دشوارتر است. ما اعضا را تحت فشار خواهیم گذاشت تا به تعهدات اعلام شده خود عمل کنند.»سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا روز گذشته گفته بود، غرب زمانی که حرف از استفاده اوکراین از تسلیحات اعطایی غربی‌ها برای حملات در داخل خاک روسیه می‌زند به عنوان یک پشتیبان تروریسم عمل می‌کند.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به کشورهای عضو گفت که اگر محدودیت‌ها برای حمله به خاک روسیه رفع نشود، «(ارسال) سلاح، بی فایده است.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط