سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 10:58

کد خبر 61166

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 13:02:07


همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، اولویت نخست مجتمع گاز پارس جنوبی‌‌‌‌‌‌‌


صدا و سیما/ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: سال گذشته، با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی، بیش از ۵ هزار و ۱۰۷ نوع کالا و تجهیزات راهبردی در سیزده پالایشگاه این مجتمع استفاده شد.‌‌‌‌‌‌

احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های کلیدی و دارای اولویت این مجموعه، حمایت از ساخت داخل و کالای ایرانی است.

وی افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سال جاری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که شعار سال را «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کرده‌اند، در دستور کار قرار داده شد تا متخصصان و کارکنان در مسیر عزت و سربلندی کشور عزیزمان گام بردارند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: هم‌اکنون این مجتمع با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه بازرگانی، پژوهشی و ساخت بار اول قطعات و تجهیزات همکاری دارد؛ برخی از این شرکت‌ها در قالب یک کنسرسیوم هستند که این مجتمع با آن‌ها در زمینه‌های مختلف قرارداد دارد، ضمن آن‌که با پارک‌های علم و فناوری که شامل چندین مجموعه است نیز، همکاری مستقیم دارد.

به گفته باهوش، در بخش تجهیزات دوار، دانش فنی توربو اکستندر‌ها و کلدباکس‌ها در این مجتمع که تکنولوژی آن در اختیار ۴ الی ۵ شرکت خارجی بود، بومی‌سازی شد؛ ضمن آنکه با بومی‌سازی دانش فنی این تجهیزات، انحصار این شرکت‌های خارجی توسط ایرانی‌ها در این بخش به صورت کامل از بین رفت.

وی با بیان این‌که به صنعتگران این فرصت را داده و زیرساخت‌های مورد نظر را در اختیار آنان قرار می‌دهیم، گفت: با فراهم شدن این امکان، از تکنولوژی ایرانی در بخش مورد نظر استفاده می‌کنیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط