یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 05:21

کد خبر 613104

شنبه 10 شهریور 1403 - 12:06:38


وب‌سایت AnandTech پس از 27 سال به پایان راه خود رسید


شهر سخت افزار/ رایان اسمیت (Ryan Smith)، سردبیر وب‌سایت AnandTech با انتشار یک پست خداحافظی از پایان کار این وب‌سایت پس از تقریباً 27 سال خبر داد. AnandTech یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین سایت‌های خبر و بررسی سخت‌افزار به شمار می‌آمد.

یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین نشریه‌های دنیای فناوری که تقریباً تمام افراد فعال در این صنعت با آن آشنایی دارند، به صورت رسمی از پایان فعالیت خود خبر داد.

 آخرین پست منتشر شده در وب‌سایت AnandTech
وب‌سایت AnandTech که به نام بنیان‌گذار آن یعنی آنان‌لال شیمپی (Anand Lal Shimpi)، نام‌گذاری شده است، در سال 1997 تأسیس شد و در مدت زمان کوتاهی توانست به یکی از برترین منابع خبری و بررسی سخت‌افزار در عصر طلایی رایانه‌های شخصی (دهه 1990 و 2000) تبدیل شود.

به گزارش Techpowerup، هیچ مقاله بررسی دیگری توسط AnandTech منتشر نخواهد شد، چرا که سردبیر این وب‌سایت، رایان اسمیت (Ryan Smith)، تنها ساعاتی قبل به صورت رسمی از تعطیلی آن پس از 27 سال فعالیت خبر داده است. طبق آنچه در پیام خداحافظی وی نوشته شده است، امروز آخرین روز فعالیت AnandTech به شمار می‌آید.

پایان کار AnandTech پس از 27 سال
در ادامه توضیحات رایان اسمیت گفته شده که هیچ مقاله جدید دیگری به AnandTech اضافه نخواهد شد، با این حال امکان دسترسی به مقالات و بررسی‌های موجود (به لطف توافق با ناشر) به طور نامحدود وجود خواهد داشت.

 تصویری از Anand Lal Shimpi بنیانگذار وب‌سایت AnandTedh

در بخش‌هایی از پیام خداحافظی سردبیر AnandTech آمده است:

چیزهای کمی برای همیشه دوام می‌آورند و بازار روزنامه‌نگاری حوزه فناوری هم آن چیزی نیست که قبلاً بود، و هرگز دوباره آن‌گونه نخواهد بود. بنابراین، زمان آن فرا رسیده که AnandTech کار خود را به پایان برساند و اجازه دهد که نسل بعدی روزنامه‌نگاران حوزه فناوری جای خود را در این دنیای رو به رشد پیدا کنند.
شایان ذکر است که برخی از بررسی‌های سخت‌افزاری انجام شده توسط AnandTech همچنان از بهترین‌های صنعت سخت‌افزار به شمار می‌آید.

در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کرد که ناشر وب‌سایت AnandTech همچنین مالکیت چند وب‌سایت محبوب دیگر دنیای سخت‌افزار و رایانه از جمله Tom’s Hardware، PC Gamer، Tom’s Guide و TechRadar را برعهده دارد.

نظر شما در رابطه با پایان فعالیت وب‌سایت AnandTech چیست؟ چه چیز باعث پایان فعالیت یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های حوزه فناوری و سخت‌افزار شده است؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط