شنبه 24 شهریور 1403 - 22:21

کد خبر 613303

شنبه 10 شهریور 1403 - 14:24:24


سارقان و مالخران احشام در گیلان زمین‌گیر شدند


ایرنا/ رئیس پلیس آگاهی گیلان از اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان احشام در استان خبر داد و گفت: در مدت اجرای این طرح، ۱۵ سارق و یک مالخر دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا حدادی، رئیس پلیس آگاهی گیلان اظهار کرد: در پی ابلاغ اجرای طرح عملیاتی سه روزه مبارزه با سارقان احشام در گیلان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه قرار گرفت.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در مدت اجرای این طرح با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ۱۵ سارق و یک مالخر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، سارقان به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از مردم خواست به منظور پیشگیری از وقوع سرقت،‌ هرگونه مورد مشکوک را برای پیگیری از طریق سامانه فوریت های ۱۱۰ پلیس، اطلاع‌رسانی کنند.
برخورد با ۲۳ واحد صنفی متخلف در ماسال
بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی ماسالواقع در غرب گیلان، از بازدید ۶۵۳ واحد صنفی و پلمب ۲۳ مغازه متخلف طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مرتضی ترازی اظهار کرد: با هدف تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اصناف، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی یک ماه گذشته در شهرستان ماسال به مرحله اجرا درآمد.
وی در ادامه به بازدید از ۶۵۳ واحد صنفی در این مدت اشاره کرد و گفت: در این راستا ضمن اخذ تعهد از ۴۷ واحد صنفی، برای ۳۰ واحد اخطار پلمب صادر، به ۵۴۰ واحد تذکر داده شد و ۲۳ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و برابر مفاد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی، پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.
این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متصدیان متخلف به مرجع قضائی، هدف از اجرای این طرح را نظارت بر اصناف در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه عنوان و بیان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق پلیس، کلیه واحدهای صنفی سطح شهرستان ماسال مورد بازدید قرار خواهند گرفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط