یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 17:36

کد خبر 616826

سه‌شنبه 13 شهریور 1403 - 20:06:19


پشت‌پرده گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری


ایسنا/ اسناد افشا شده نشان می‌دهند رژیم اشغالگر با حمایت مالی از سازمان‌های صهیونیستی و پشتیبانی «قانونی»، گسترش شهرک‌های غیرقانونی را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی در گزارشی با افشای اسناد نهادهای وابسته به تل‌آویو، نقش مستقیم رژیم صهیونیستی در گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را اثبات کرد.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، تنها در سال میلادی گذشته ۲۹ شهرک غیرقانونی جدید در کرانه باختری ساخته شده که رقمی بی‌سابقه است. شهرک‌های غیرقانونی اغلب فاقد مرزهای رسمی بوده و نه‌تنها در قوانین بین‌المللی، بلکه حتی بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی هم غیرقانونی محسوب می‌شوند.

رژیم صهیونیستی پس از پیروزی بر اعراب در جنگ ۶روزه در سال ۱۹۶۷، حقوق بین‌المللی را زیر پا گذاشته و مشغول ساخت شهرک‌هایی در کرانه باختری رود اردن شده است. با وجود فشار از سوی جامعه بین‌المللی، رژیم اشغالگر همچنان به توسعه شهرک‌های خود ادامه داده و در مناطق جدید نیز دست به شهرک‌سازی می‌زند.

کابینه‌های مختلف تل‌آویو در ادوار گذشته هر یک با سیاستی یهودیان را به کوچ به این شهرک‌ها و اشغال سرزمین فلسطینیان سوق داده‌اند؛ از یارانه و تخفیف مالیاتی گرفته تا خدمات شهری ارزان. تل‌آویو تا امروز بیش از ۱۴۰ شهرک در کرانه باختری ساخته و دست‌کم ۱۹۶ شهرک دیگر نیز به دست یهودیان و بدون دریافت مجوز از مقامات صهیونیست ایجاد شده‌اند؛ ازاین‌رو، حتی رسانه‌های این رژیم نیز دسته دوم از شهرک‌ها را غیرقانونی می‌نامند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط