یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 21:10

کد خبر 617081

چهارشنبه 14 شهریور 1403 - 09:36:47


کرمان در سوگ هشتمین خورشید


ایرنا/ مردم سراسر استان پهناور کرمان شب گذشته و امروز (چهارشنبه) در سوگ و ماتم شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) با حضور در گلزار شهدا، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به عزاداری پرداختند تا مزد ۲ ماه عزاداری خود را از امام رئوف دریافت کنند.

کرمانی‌ها امروز نیز در امتداد سوگواری‌های ایام محرم، همزمان با سالروز شهادت امام مهربانی‌ها، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) هر کدام با سبک و سیاق دیرینه به عزاداری پرداختند.
دلدادگان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها آیین‌های عزاداری رضوی را برپا داشتند، بسیاری هستند که پس از ایام محرم، اربعین حسینی و شهادت نبی اکرم(ص) هنوز رخت سیاه عزا را از تن و سر در منازل خود بیرون نکرده و علاوه بر برگزاری آیین‌های روضه و عزاداری، توزیع نذورات را ادامه می‌دهند.
موج عزاداران از شب گذشته در گلزار شهدای شهر کرمان و جوار مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سراسر این استان به راه افتاده و با برگزاری آیین‌های دعا و سخنرانی‌های مذهبی ارادت خود را به هشتمین خورشید تابناک آسمان امامت نشان می‌دهند.
مردم کرمان به ویژه شیعیان آیین‌های عزاداری این روز را با سوز و گذار خاصی به صورت نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی در نقاط مختلف استان زنده نگهداشتند و در سوگ امام رضا(ع) اشک ماتم می‌ریزند.
عزاداری‌های عمومی، اطعام رضوی، تجدید میثاق با شهدا و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت امام مهربانی‌ها در کرمان محسوب می‌شود که برگزاری این آیین‌ها شور و رنگ دیگری به شهر کرمان بخشیده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط