شنبه 07 مهر 1403 - 08:59

کد خبر 62701

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 18:57:47


برپایی نمایشگاه «کُروکی تاریخ» در اهواز


ایرنا/ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز از برپایی نمایشگاه کُروکی تاریخ شامل بناهای ثبت ملی شهر اهواز در نگارخانه بازارچه دائمی صنایع دستی اهواز خبر داد.

تبار قریب، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز برگزاری این نمایشگاه را همزمان با روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی عنوان و اظهار کرد: تعداد ۴۰ تابلو از آثار کروکی بناهای ثبت ملی شهر اهواز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ادامه‌ داد: این آثار توسط اساتید و دانشجویان رشته معماری تحت عنوان گروه «دورهمی معماری» طراحی و به نمایش درآمده است.

قریب همچنین برپایی این نمایشگاه جهت معرفی هرچه بیشتر بناهای ثبت ملی و بافت تاریخی شهر اهواز را با اهمت عنوان‌کرد و گفت: جلب مشارکت علاقمندان، برنامه‌ریزان شهری و شهروندان برای حفظ این بناهای دارای ارزش تاریخی و فرهنگی را می توان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز تصریح کرد: آثار این نمایشگاه با ایجاد تکنیک‌های خاص و زوایای مختلف، طراحی شدند که از این جهت علاقمندان به آثار تاریخی می‌توانند به شکل مطلوب‌تری با بناهای دارای ارزش فرهنگی و تاریخی آشنا شوند.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از این نمایشگاه افزود: نمایشگاه کروکی بناهای ثبت ملی شهر اهواز تا سوم خرداد از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱ شب در نگارخانه بازارچه صنایع دستی اهواز پذیرای عموم است.

هفته میراث‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت‌ ماه و هم‌زمان با روز جهانی موزه‌ها (۱۸ می) آغاز و تا سوم خرداد ماه ادامه دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط