چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 14:54

کد خبر 628730

شنبه 24 شهریور 1403 - 18:35:48


«هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» در اصفهان کلید می‌خورد


فارس/ مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود.

وحید ملتجی، مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران اظهار داشت: این رویداد در گذشته به‌عنوان یکی از رویدادهای جنبی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان بود اما از سال گذشته تغییراتی اعمال و مقرر شد زمان برگزاری آن جدا و مستقل از جشنواره باشد.

ملتجی با اشاره به ویژگی‌های این دوره المپیاد خاطرنشان کرد: انتخاب‌های دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر توسط داوران در این دوره المپیاد صورت گرفته است؛ بر این اساس ۳۰ نوجوان از میان هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه از سراسر ایران انتخاب شدند که پنج روز مهمان اصفهان هستند.

مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: از تغییرات دیگر این المپیاد این است که این ۳۰ نفر در شش گروه تقسیم‌بندی می‌شوند و هر گروه به سرپرستی یکی از‌ کارگردانان مطرح سینما فیلم‌سازی را تجربه می‌کند.

وی افزود: هفته گذشته برای ۳۰ دانش‌آموز منتخب یک دوره غیرحضوری آشنایی با مهارت‌های سینما برگزار شد و در ادامه گروه‌بندی شده و با مربیان خود آشنا شدند.

ملتجی تصریح کرد: گروه‌ها از صبح فردا یک‌شنبه ۲۵ شهریورماه پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، در نقاط شهری شروع به تولید فیلمنامه‌ای می‌کنند که برای آن به جمع‌بندی رسیده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط