چهارشنبه 04 مهر 1403 - 08:51

کد خبر 62937

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 23:50:44


تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان کنگان


ایرنا/ فرماندار کنگان گفت: از ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب کمیته برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱ این شهرستان، ۱۲۰ میلیارد تومان معادل ۸۳ درصد از اعتبارات تاکنون تخصیص یافته است.

احمد غریبی، فرماندار کنگان اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم و شاخص شهرستان تقاطع غیر همسطح کنگان (بی بی حبش) است که اکنون مراحل تکمیل را پشت سر می‌گذارد و در راستای نصب تیرهای پل بر محور اصلی، بزودی کنارگذر کنگان – دوراهک و بالعکس در این نقطه مسدود و تردد از مسیر انحرافی احداث شده انجام می‌شود.

فرماندار کنگان اضافه کرد: اداره راه و شهرسازی در خصوص اعلام زمان دقیق مسدودی مسیر مواصلاتی و ترانزیتی از طریق فضای مجازی، نصب تابلو و علائم و بنر اطلاع رسانی کامل در دستور کار خود قرار دهد.

وی عنوان کرد: در ۷۲ ساعت ابتدایی مسدودی مسیر و در راستای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه ترافیکی و عادی سازی ترافیک، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با همکاری شهرداری بنک و کنگان و گشت اجراییات منطقه ویژه پارس ۲ به صورت شبانه روز در محل حضور و کنترل ترافیک انجام دهند.

وی در خصوص تسریع در تکمیل پروژه‌های گازرسانی تاکید کرد: اداره گاز کنگان با توجه به صدور مجوز اجرایی شده پروژه گازرسانی به روستاهای لاورگل و لاورده، تسریع در شروع عملیات اجرایی را در دستور کار قرار داده و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری لازم با اداره گاز در زمان آغاز عملیات اجرایی و حفاری مسیر داشته باشد.

فرماندار کنگان افزود: با توجه به شروع فصل گرما و آغاز تنش آبی در سطح کشور، اداره آبفا برنامه زمانبندی آب را در فضای مجازی منتشر و به اطلاع شهروندان برساند و نسبت به تأمین آب مصرفی شهروندان از محل‌های مختلف در دستورکار خود قرار دهد و در صورت بروز حالت اضطراری در منطقه و یا محله‌ای از شهر و روستا، نسبت به توزیع آب از طریق آبرسانی سیار اقدامات لازم در دستور کار قرار دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمی هوا، دریابانی و اداره بندر نسبت به شناسایی موتور پمپ‌های بنزینی در شناورها و لنج‌ها اقدام و نسبت به جمع‌آوری آن به منظور جلوگیری از آتش سوزی در دستور کار قرار داده و نتیجه را به فرمانداری تا پایان هفته جاری ارسال کنند.

غریبی گفت: توزیع سیلندر گاز مایع در کشور به صورت سهمیه‌ای و از طریق سامانه مقدور بوده و اداره گاز و ناحیه پخش فراورده‌های نفتی اطلاع رسانی کافی جهت ثبت نام خانوارهای فاقد گازکشی خانگی در سامانه در دستور کار خود قرار دهد و اداره صمت و اتاق اصناف تا پایان هفته جاری نسبت به الزام صنوف هدف جهت ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

وی در خصوص ساماندهی وضعیت آرد و نان بیان کرد: با توجه به فعال شده سامانه نانینو و شروع مرحله سوم هدفمندی یارانه آرد و نان و کسر قابل توجهی از سهمیه آرد شهرستان و استان، اداره جهاد کشاورزی و غله به قید فوریت نسبت به اطلاع رسانی موضوع به واحدهای خبازی از نحوه توزیع نان در چارچوب و قالب سامانه مذکور اقدامات لازم در دستور کار قرار دهند.

فرماندار کنگان بیان کرد: واحد خبازی که به دلیل رعایت الزامات قانون مشخص شده در سامانه سبب کسر سهمیه آرد می‌گردد جهت تعیین تکلیف به شورای آرد و نان شهرستان معرفی شود.

غریبی افزود: سایت دو سازمان منطقه ویژه نسبت به معرفی شرکت‌های تحت امر خود که به صورت تجمیعی از نانوایی‌های سطح شهرستان نان خرید می‌کنند به شورای آرد و نان شهرستان اعلام تا در سامانه مذکور ثبت نام شوند.

وی تاکید کرد: اداره صمت و صنعت و معدن نیز تا پایان هفته ضمن شناسایی صنوف هدف نسبت به ثبت آنان در سامانه کسب و کار نانینو اقدام و نتیجه را به فرمانداری ارسال کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط