چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:54

کد خبر 640947

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 09:15:00


فرمانداری: ۱۵ نقطه شهر ‌همدان‌ نانوایی ندارد


ایسنا/ معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه ۱۵ نقطه شهر همدان با کمبود نانوایی مواجه هستند، گفت: تا کنون در پنج محله از جمله شهرک امیرکبیر، بهارستان، شهرک زیبا، مجتمع امام خمینی و کوی دادگستری نانوایی تأسیس و بهره‌برداری شده است. 

اسدالله ربانی‌مهر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه مشکل اصلی ما قیمت بالای مسکن در مناطق بالای شهر همدان است، ادامه داد: با توجه به قیمت بالای مسکن و بالا بودن اجاره‌بها در مناطق بالای شهر نانواها تمایلی به تأسیس نانوایی در این مناطق ندارند اما با همکاری برخی از مساجد قرار بر این است که نانوایی در مساجد تأسیس شود.

‌معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان در ادامه از طرح ساماندهی نانوایی‌ها خبر داد و گفت: در این طرح نانوایی از مناطقی که نانوایی زیاد است به مناطقی که نانوایی کم است منتقل می‌شود.

ربانی‌مهر با بیان اینکه با نانوایی‌هایی که نان کنجدی را گرانتر عرضه می‌کنند و تخلف انجام می‌دهند برخورد شده است، تصریح کرد: ‌امسال از نانوایی‌هایی که در طرح اربعین به موکب‌های شهرستان کمک کردند؛ تقدیر شد.

این مقام مسئول یکی از علل کم شدن کیفیت نان را ماشینی شدن نانوایی‌ها بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه کیفیت بعضی از نانوایی کم شده است، دوره‌های آموزشی نانوایی سنگک، بربری، تافتون و نان شیرین با همکاری اتحادیه نانوایان برگزار می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط