جمعه 30 شهریور 1403 - 20:55

کد خبر 63169

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 10:00:00


نکات مهم برای خرید یک صندل راحت


خراسان/ با گرم شدن هوا، خرید و استفاده از یک صندل خوب کمک زیادی می‌‌کند تا حین راه‌‌رفتن کمتر عرق کنیم، پای‌‌مان بوی بدی نگیرد و از پیاده‌‌روی بیشتر لذت ببریم. از طرفی پوشیدن صندل نامناسب باعث بروز آسیب هایی مانند درد در ناحیه بالشتکی پا، آسیب به قوس کف پا، کمر و پشت درد، انحراف زانو، زانو درد، آسیب و درد ساق پا، درد پاشنه، پینه و میخچه پا می شود بنابراین پیش از خریدن صندل به این نکات دقت کنید:  


* برای جلوگیری از وارد شدن هر نوع ضربه به انگشتان پا بهتر است صندلی انتخاب کنید که جلوی صندل پوششی وجود داشته باشد. یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت کند.
* برای حفظ تعادل پا و جلوگیری از جلو و عقب رفتن زیاد پا باید صندل به میزان کافی بندهای محافظ داشته باشد. جنس بندهای صندل باید سبب فشار آمدن به پا و ایجاد تاول در پشت پا یا انگشتان نشود.
* زیره یا کفی صندل نباید خیلی سفت باشد و با برداشتن هر قدمی به پای شما آسیب برساند بلکه باید آن‌‌قدر نرم و انعطاف پذیر باشد تا بتواند به‌‌راحتی خم شود اما نباید آن قدر شل و نرم باشد که سبب ایجاد درد کف پا شود.
* خانم‌‌ها هم نباید صندلی را بخرند که بیش از 3 سانت پاشنه داشته باشد .  
* صندل های لاانگشتی معمولا بین انگشت شست پا و انگشت دوم قرار می‌‌گیرد و سبب زخم شدن پا می‌‌شود در نتیجه به علت این‌‌که انگشتان به هم می‌‌چسبند و بین آن‌‌ها عرق جمع می‌‌شود این زخم‌‌ها عفونت می‌‌کنند.

* در ضمن برای پیاده‌‌روی طولانی، کوهنوردی یا ورزش نباید از صندل استفاده کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط