جمعه 30 شهریور 1403 - 00:43

کد خبر 633509

چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 12:39:49


پیش‌بینی وزش باد و تلاطم خلیج فارس


صدا و سیما/ از اواخر امشب وزش باد‌های شمالی در استان آغاز می‌شود و تا روز جمعه سواحل شمالی و مرکزی استان متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

حسین مستانه، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به نقشه‌ها، از اواخر امشب تا ظهر جمعه به دلیل وزش باد به‌نسبت شدید شمال غربی، سواحل شمالی و مرکزی استان متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
حسین مستانه افزود: همچنین در پنج روز آینده غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد پدیده‌های غالب در سطح استان هستند و در بعد از ظهر‌ها نیز رشد ابر در نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.
وی جهت وزش باد را بیشتر جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از اواخر شب در سواحل شمالی و مرکزی ۱۴ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد پیش‌بینی کرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از اواخر شب در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.
به گفته مستانه فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۵۰، جزر دوم ساعت ۱۴:۲۵ و مد دوم ساعت ۲۰:۲۵ دقیقه است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط