جمعه 30 شهریور 1403 - 02:46

کد خبر 634600

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 11:17:48


ضرب‌و‌شتم بازرس دامپزشکی توسط قصابی که گوشت فاسد توزیع می‌کرد!


ایرنا/ رئیس دامپزشکی مهریز یزد گفت: بازرس این اداره در هنگام بازرسی از یک واحد قصابی متخلف و در حین انجام وظیفه، مورد حمله و ضرب و شتم قصاب قرار گرفت.

محمد محسن محمدی، رئیس دامپزشکی مهریز یزد اظهار کرد: بازرسان این اداره طی گشت روزانه از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان با واحد فروش گوشت قرمز مواجه شدند که از نظر بهداشتی شرایط نامناسب داشت و در حال عرضه گوشت فاسد به مشتریان بود که بازرسان دامپزشکی از عمل وی ممانعت بعمل آوردند، ناگهان قصاب به سمت یکی از بازرسین در حال انجام وظیفه حمله کرده و وی را مورد ضرب و شتم قرار می دهد و با وسیله نقلیه خود از محل متواری می شود.

وی اظهار کرد: پس از تماس با پلیس و حضور نیروی خدوم انتظامی و پلیس اماکن با دستور مقام محترم قضائی این شهرستان، محل قصابی متخلف که در حال عرضه گوشت فاسد به شهروندان بود پلمپ و قصاب ضارب تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

محمدی ادامه داد: طبق قانون هرگونه ضرب و جرح نسبت به هرکدام از آحاد جامعه ممکن است رخ بدهد، اما به طور کلی اگر ضرب و جرح نسبت به مأموران دولتی و آن هم در حین انجام وظیفه باشد، اخلال در نظم و امنیت جامعه تلقی شده و قانون به سادگی از کنار آن رد نمی‌شود و همان طور که گفته شده، قانونگذار چنین رفتاری را مشمول مجازات زیادی دانسته است.

رئیس دامپزشکی شهرستان مهریز تصریح کرد: تامین امنیت غذایی شهروندان خط قرمز دامپزشکی می باشد و با افرادی که قصد به خطر انداختن این امنیت و سلامتی شهروندان داشته باشند از طریق قانون به شدت با آنها برخورد و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این بازرسی مقدار ۱۳۰ کیلوگرم گوشت فاسد که غیر قابل مصرف انسانی بود معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان مهریز تصریح کرد: شهروندان می توانند در صورت هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد با سامانه فوریت های دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل نمایند.

مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط