پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 22:20

کد خبر 634609

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 11:31:50


نظامیان آلمانی در عراق می مانند


ایرنا/ دولت آلمان ماموریت نیروهای نظامی خود در بغداد و اربیل را برای ۲ سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش رووداو، ولفگانگ بوشنر، معاون سخنگوی دولت آلمان امروز پنجشنبه اعلام کرد که دولت عراق از آلمان خواستار حمایت بیشتر برای مقابله با تهدید داعش شد.
بوشنر افزود: آلمان ماموریت نیروهای خود را بدون تغییر در تعداد در عراق تا سال ۲۰۲۶ میلادی تمدید کرده است..
براساس این گزارش۵۰۰ نظامی آلمانی در چارچوب ماموریت ائتلاف بین المللی که هدف از ماموریت آن مبارزه با داعش و ماموریت ناتو اعلام شده است، در بغداد و اربیل حضور دارند.
به گزارش ایرنا، این درحالیست که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری بلومبرگ گفته بود با اشاره به اینکه دلایل حضور ائتلاف بین المللی در عراق پایان یافته و عراق سال ۲۰۲۴ همانند عراق سال ۲۰۱۴ نیست و از مرحله جنگ به مرحله ثبات رسیده ایم.
فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گروه ترویستی داعش را دیگر تهدیدی برای عراق ندانسته وگفته بود: گفت وگوی صریح با ائتلاف بین المللی را آغاز کرده ایم و کمیته‌ای دوجانبه برای ساماندهی خروج نیروهای ائتلاف تشکیل شده است.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز بعد از اقدام تروریستی دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.
به دنبال جنایت های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط