جمعه 30 شهریور 1403 - 02:47

کد خبر 634727

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 13:01:06


خودروی ۲۰۰ میلیارد ریالی قاچاق در ابهر کشف شد


ایرنا/ فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: یک دستگاه خودروی سواری قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ کارآگاه هادی نوروزی، فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با بیان این مطلب، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با خودروهای قاچاق و پلاک مخدوش، ماموران پلیس آگاهی شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری خارجی که در سطح شهرستان تردد می‌کرد، مشکوک شده و به راننده دستور ایست دادند.
وی افزود: در بازدید مدارک هویتی و احراز اصالت خودرو، راننده مدارک و مستندات لازم مبنی بر داشتن مجوز تردد را ارائه نکرد که در این راستا خودرو مذکور به پارکینگ منتقل شد.
سرهنگ نوروزی تصریح کرد: این خودروی خارجی از نوع کوپه ۲ در و تیپ دوج چلنجر آمریکایی است که در برآورد کارشناسان مربوطه ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: با احراز قاچاق بودن سواری مذکور ضمن تشکیل پرونده مقدماتی برای راننده و ارسال آن به مرجع قضایی، خودرو تحویل سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی شد.
کشف ۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در زنجان
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در اجرای طرح استانی مبارزه با خودروهای شوتی خبر داد.
سرهنگ حسین بدری گفت: در راستای اجرای طرح استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مراتب رصد سواری های شوتی به صورت ویژه در دستور کار عوامل دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اطلاعات عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در آزادراه زنجان- تبریز به صورت ویژه خودروهای مشکوک و شوتی را مورد بازرسی قرار دادند که در این راستا ۲ دستگاه سواری پژو، یک دستگاه سمند، یک دستگاه سواری پراید، یک دستگاه وانت نیسان، یک دستگاه کامیون باری و یک دستگاه اتوبوس مسافربری متوقف شد.
بدری تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای مذکور در مجموع تعداد ۲۰۰ هزار نخ انواع سیگارت خارجی، یک هزار و ۲۴۷ قوطی نوشیدنی های غیرمجاز، یک هزار و ۸۰ تکه انواع ظروف کریستال و ۱۲۰ قطعه لوازم یدکی دوچرخه، ۲۰۶ ثوب البسه خارجی قاچاق، ۳۹۵ عدد کیف مدرسه، ۱۵۴ قطعه انواع لوازم یدکی و پنج ترازوی دیجیتال کشف شد.
وی گفت: با تشکیل پرونده قضایی تعداد هشت متهم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و خودروهای توقیفی نیز روانه پارکینگ شد.
کشف ایران چک های تقلبی در خرمدره
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره از دستگیری فردی خبر داد که با استفاده از ایران چک های تقلبی اقدام به خرید از سطح بازار شهرستان کرده بود.
سرهنگ ابوالفضل یوسفی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دریافت پول تقلبی از یک مشتری، اقدامات پلیسی برای دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل و رصد تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته هویت فرد متقلب شناسایی و محرز شد.
یوسفی ادامه داد: با مراقبت های پیرامونی این فرد حین انجام معامله در سطح شهر دستگیر شد و در بازجویی های اولیه به خرید ۱۰۰ میلیون ریال کالا و خدمات از طریق ایران چک های تقلبی اعتراف کرد.
وی تصریح کرد: با راهنمایی متهم چک های تقلبی توزیع شده در بازار جمع آوری و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی شد.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره تاکید کرد: در پی فراگیر شدن استفاده از دستگاه های خودپرداز در معاملات و استفاده نشدن از وجه نقد، شهروندان باید در دریافت وجه نقد از مشتریان خود دقت بیشتری داشته باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط