جمعه 30 شهریور 1403 - 02:37

کد خبر 634746

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 13:11:09


بیمار فروشی؛ سوژه جدید دلالان در مراکز درمانی شیراز


تجارت نیوز/ رئیس اورژانس فارس گفت: شلوغی بیمارستان های دولتی باعث می‌شود برخی بیماران تمایل به انتقال به بخش خصوصی داشته باشند که جابجایی با آمبولانس های خصوصی انجام می‌شود آن هم با رضایت شخصی فرد یا بیمار و منطقی نیست که فردی بدون اطلاع قبلی جابجا شود چراکه این کار غیر قانونی است و با افراد متخلف برخورد می‌شود.

جابجابی بیماران بدحال توسط برخی مراکز درمانی یا آمبولانس ها در ازای دریافت پول موضوعی است که این روزها فضای مجازی را حسابی داغ کرده است‌. 
از طرفی بیماران و همراهانشان شاکی از این قضیه هستند و خواستار پیگیری و صحت سنجی این مسئله پیچیده شدند. 
این مسئله را از رئیس اورژانس فارس پیگیری کردیم. 
محمد جواد مرادیان، رخ دادن این اتفاق توسط پرسنل اورژانس را رد کرد و گفت: اخیرا در فیلم و اخباری که در این خصوص منتشر شده از تصاویر پرسنل و آمبولانس های اورژانس استفاده شده و من عمیقا این موضوع را رد می‌کنم. 
او ادامه داد: تمام آمبولانس های ما برای مأموریت هایی که دریافت می‌کنند مبدا و مقصد مشخصی از مرکز ارتباطات دریافت می‌کنند و بیمار را از خانه به بیمارستان می‌برند و بین بیمارستان ها و مراکز جابجا نمی‌کنند.
رئیس اورژانس فارس افزود: چنانچه بیماری درخواست انتقال به بیمارستان خصوصی داشته باشد ابتدا باید از مرکز اورژانس اجازه صادر شود و با بیمارستان مبدا نیز هماهنگ کند سپس تحت شرایط کنترل شده‌ای این اتفاق رخ دهد.
خبر منتشر شده مربوط به آمبولانس های بخش خصوصی است
او با بیان اینکه خبر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مربوط به آمبولانس های بخش خصوصی است، به دلالان این حوزه اشاره کرد و توضیح داد: بیمارستان های دولتی اکثرا شلوغ هستند و آن‌جا با کمبود تخت مواجه هستیم؛ همچنین هزینه های درمانی در این مراکز کم است و اکثر مردم به دلیل مشکلات معیشتی از شهرهای مختلف به این مراکز دولتی در شهر شیراز مراجعه می‌کنند. 
مرادیان ادامه داد: این شلوغی باعث می‌شود برخی بیماران تمایل به انتقال به بخش خصوصی داشته باشند و از طرفی مشاهده شده افرادی هستند که به آنها پیشنهادهایی از قبیل هماهنگی و انتقال به بخش خصوصی در ازای دریافت پول می‌کنند، جابجایی با آمبولانس های خصوصی انجام می‌شود آن هم با رضایت شخصی فرد یا بیمار و منطقی نیست که فردی بدون اطلاع قبلی جابجا شود و این کار غیر قانونی است.  
وی افزود: لازم به ذکر است این افراد مربوط به بیمارستان یا عضو آمبولانس های خصوصی نیستند و در محوطه یا خارج از بیمارستان تردد می‌کنند.
رئیس اورژانس فارس به نظارت بر آمبولانس های بخش خصوصی نیز اشاره کرد و افزود: درصورتی که آمبولانس خصوصی ماموریتی دریافت کند که ثبت شده باشد ما می‌توانیم بر آن نظارت داشته باشیم و درصورتی که تخلفی مشاهده شود حتما از سوی نهادهای نظارتی حوزه درمان با آنها برخورد می‌شود. 
او با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورت مشاهده این مشکلات با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند، توضیح داد: درصورتی که مردم چنین مواردی را مشاهده کردند که بدون اطلاع و رضایت آنها و هماهنگی با مرکز اورژانس جابجایی صورت گرفت می‌توانند از طریق شماره ۱۹۰ که سامانه شکایت وزارت بهداشت است اطلاع دهند تا با آمبولانس متخلف برخورد شود و بهتر است از روال قانونی این روند را طی کنند تا مشکلی پیش نیاید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط