جمعه 30 شهریور 1403 - 02:48

کد خبر 634760

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 13:17:23


خرید دوربین‌های ثبت تصویر حیات وحش، مجازات شکارچی غیرمجاز


فارس/ شکارچی غیرمجاز در شهرستان کوهچنار به خرید دوربین‌های مخصوص ثبت تصویر حیات وحش محکوم شد.

قاضی دادگستری در شهرستان کوهچنار استان فارس شکارچی غیرمجاز را به خرید چهار عدد دوربین چشمی و تله‌ای برای ثبت تصاویر حیات وحش منطقه محکوم کرد.
محمد امین بیرامی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون اظهار کرد: در پی حکم قاضی دادگستری کوهچنار مبنی بر خرید دوربین ثبت تصاویر حیات وحش توسط شکارچی غیر مجاز، فرد متخلف این تجهیزات را خریداری و تحویل اداره محیط زیست داد.
محمد امین بیرامی با تقدیر از مسوولان دادگستری شهرستان کوهچنار ادامه داد: جزای نقدی روزانه، محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی رایگان از جمله مواردی است که قانون گذار به جای حبس در نظر گرفته تا متخلفان را از این طریق با طبیعت و محیط زیست انس بیشتر دهد.
وی با بیان اینکه، حکم سبز در بسیاری از موارد بیش از حبس و زندان تاثیر تربیتی و تادیبی دارد گفت: حکم سبز در زمره مجازات‌های جایگزین حبس جای می‌گیرد که در قالب آن برخی از متخلفان محیط زیستی برای تامین نیاز‌های حفاظت محیط زیست به کار گرفته می‌شوند یا خدماتی ارائه می‌دهند.
براساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی مرتکبان جرائم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آنها ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس است، به جای حبس به مجازات جایگزین حبس محکوم می‌شوند؛ البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری آنها بیشتر از ۵ سال نگذشته باشد.
صید، شکار و برداشت غیر قانونی از طبیعت و آلودگی محیط زیست نمونه‌هایی از تخلف‌های محیط زیستی است که برای رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع می‌شود و در صورتی که متخلف شرایط ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی را داشته باشد با حکم سبز به سَمت ارائه خدماتی هدایت می‌شوند که پیشتر سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد کرده است.
شهرستان کوه چنار به مرکزیت قائمیه در فاصله ۱۴۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.
محیط زیست شهرستان کوهچنار زیرنظر شهرستان همجوار یعنی کازرون است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط