پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 23:59

کد خبر 635045

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 16:57:29


پایانی غم‌انگیز؛ اخراج سیتی از همه رقابت‌های فوتبال


ورزش 3/روزنامه تلگراف امروز در خبری اختصاصی اعلام کرد که جریمه احتمالی سیتی اخراج از همه رقابت های داخلی و حتی اروپایی خواهد بود.
این روزنامه بریتانیایی پیش‌بینی می‌کند که سیتیزن ها در خطر اخراج از جام حذفی و جام اتحادیه فوتبال انگلیس قرار دارد و اطمینان هم نداد که آنها بتوانند در لیگ قهرمانان به بازی ادامه دهند.
دادگاه به اصطلاح "محاکمه قرن" در فوتبال انگلیس که بسیاری آن را مهم ترین در تاریخ ورزش می دانند، می تواند پایان غم انگیزی برای منچسترسیتی داشته باشد.
رای نهایی کمیته مستقل تا اوایل سال 2025 مشخص نخواهد شد و پس از پایان جلسه 10 هفته ای استماع که از دوشنبه گذشته در لندن شروع شده، اعلام خواهد شد. سیتی همچنان به دفاع از بی گناهی خود در برابر 115 تخلف مالی که از سوی لیگ برتر علیه این باشگاه وارد شده است، ادامه می دهد.

تیم های انگلیسی مجازاتی بزرگ و عبرت آموز برای منچسترسیتی پیش بینی می کنند که می تواند از جریمه های مالی و کسر امتیاز تا اخراج از رقابت ها و پس گرفتن عنوان ها را شامل شود: «منچستر سیتی یکی از اعضای اتحادیه فوتبال انگلیس است که مرتکب تخلف شده و باید مجازاتی را که شایسته آن است دریافت کند. در غیر این صورت، رقابت ها اقتدار خود را از دست خواهد داد.»
روزنامه انگلیسی تلگراف به طور انحصاری گزارش می دهد که منچستر سیتی را خطر اخراج از همه رقابت های این فصل تهدید می کند. منچستر سیتی در صورت محکومیت، از مسابقات لیگ برتر اخراج می شود و بقیه رقابت های داخلی نیز می توانند در این خصوص اقدام کنند.
برای مثال بند 31 مقررات جام حذفی انگلیس بیان می کند: «در صورتی که یک باشگاه مجاز به شرکت در مسابقات باشد اما متعاقباً از لیگی که در آن شرکت می کند کنار گذاشته شود، می تواند از جام حذفی نیز محروم شود.» در مقررت جام اتحادیه نیز چنین مورد مشابهی پیش بینی شده است.
اگرچه مقررات یوفا و فیفا پیچیده‌تر هستند اما چون در میان اتهامات منچستر سیتی پنج مورد وجود دارد که مربوط به عدم رعایت قوانین فرپلی مالی یوفا بین سال‌های 2013 تا 2018 است، خطر اخراج از لیگ قهرمانان نیز آن را تهدید می کند.

به این ترتیب اگر سیتی از تمام رقابت های ملی اخراج شود، ادامه بازی در لیگ قهرمانان و جام باشگاه های جهان نیز برای این باشگاه بسیار دشوار است، زیرا فواصل طولانی بین بازی ها وجود دارد.
به سختی می توان فکر کرد که سیتی بتواند از چنین اتهامی کاملا جان سالم به در ببرد و عواقب آن، در صورت تایید بیشتر اتهامات، می تواند کشنده باشد.
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط