جمعه 30 شهریور 1403 - 00:29

کد خبر 635093

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 17:46:31


افتتاح جشنواره ملی «حاصَل» و سالن آمفی‌تئاتر پنج‌هزار نفری در مهدیشهر


ایرنا/ دومین جشنواره ملی «حاصل» برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایل عشایر سنگسر از امروز بیست و نهم تا سی و یکم شهریور ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد و سالن آمفی‌تئاتر پنج‌هزار نفری در مهدیشهر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

مردم و طوایف عشایر ایل سنگسری، عشایر و مسوولان مدیریت شهری دیگر استان‌های کشور، در آیین افتتاح دومین جشنواره ملی حاصل برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عشایر حضور دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در آیین افتتاح این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره ملی حاصل فرصتی برای معرفی زندگی عشایری و ایجاد ظرفیتی برای فروش صنایع‌دستی است.
محمد حمیدی افزود: نمایشگاه صنایع دستی با ۸۰ غرفه و عرضه محصولات صنایع‌دستی ۱۴ استان کشور در دومین جشنواره ملی حاصل در مهدیشهر اقدامی ارزشمند در معرفی صنایع‌دستی است.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مختلف در برگزاری چنین جشنواره‌هایی که نقشی موثر در تامین بازار فروش و تقویت اقتصاد عشایر، هنرمندان صنایع دستی و نشاط‌افزایی در جامعه دارد بیش از پیش همراهی کنند.
پرواز بادبادک‌ها، رژه اسب، نمایشگاه فرش خودرنگ، مسابقه‌های مختلف، بازی بومی محله‌ای، تجلیل از ورزشکاران برتر و حضور گروه‌های مختلف فرهنگی از نقاط مختلف کشور از جمله برنامه‌های جشنواره حاصل مهدیشهر در استان سمنان به مدت سه روز از بیست و نهم تا سی و یکم شهریور ۱۴۰۳ است.
شهردار مهدیشهر گفت: سالن آمفی‌تئاتر روباز شهرداری مهدیشهر با ظرفیت پنج‌هزار نفر به منظور تقویت زیرساخت‌های شهری در برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و علمی همزمان با دومین جشنواره ملی حاصل افتتاح شد.
علیرضا شربتدار افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با ۸۰ غرفه شامل ۴۰ غرفه مربوط به استان‌های مختلف کشور و ۴۰ غرفه مربوط به مهدیشهر از جمله برنامه‌های شاخص دومین جشنواره ملی حاصلدر مهدیشهر استان سمنان است.
شهردار مهدیشهر گفت: سال گذشته بیش از ۲۵ هزار نفر در جشنواره ملی حضور یافتند و از مراحل مختلف آن بازدید کردند و امسال پیش‌بینی حضور ۲ برابر این تعداد است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط