جمعه 30 شهریور 1403 - 00:27

کد خبر 635096

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 17:49:10


نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید شهرکرد کیست؟


فارس/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج سید ابوالحسن فاطمی را به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد منصوب کردند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید ابوالحسن فاطمی، متولد ۱۳۴۱ در شهرکرد است.

وی، پس از حجت‌الاسلام نکونام از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از شهریورماه ۱۴۰۳ به نمایندگی ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امامت جمعه شهرکرد منصوب شده است.

امام‌جمعه شهرکرد فرزند مرحوم سید کریم از معتمدین استان چهارمحال و بختیاری است.او بعد از گذراندن تحصیلات راهنمایی در شهر شهرکرد برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه شیراز شد و در خدمت آیت‌الله دستغیب مشغول به تحصیل و تهذیب نفس شد.

وی در سال ۱۳۶۲ به حوزه علمیه قم برای تحصیل مهاجرت نمود و در مدت تحصیل خود در محضر علمای اعلام آیات‌ عظام میرزا جواد تبریزی، وحید خراسانی، وجدانی فخر، اشتهاردی، پایانی، موسوی تهرانی و گنجی خراسانی تلمذ نموده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی تحصیلات خود را تا مقطع سطح ۴ حوزوی گذرانده و به مدت ۲۵ سال به‌عنوان استاد حوزه‌های علمیه در استان، ۲۰ سال به‌عنوان امام‌جمعه موقت شهرکرد مشغول فعالیت بوده است.وی که از معتمدین استان چهارمحال و بختیاری است از سال ۱۳۹۱ تا کنون مدیریت حوزه‌ علمیه امامیه شهرکرد را بر عهده داشته است.
این روحانی ارجنکی در دوران دفاع مقدس نیز به‌عنوان روحانی بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور فعالی داشت و با فرماندهان صاحب‌نام و اثرگذار هم رزم بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط