جمعه 30 شهریور 1403 - 16:05

کد خبر 635678

جمعه 30 شهریور 1403 - 13:27:25


تدارک ویژه ۲۲۰ برنامه برای سالروز ورود حضرت معصومه به قم


تسنیم/ شهر مقدس قم برای برگزاری جشن‌های ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به این شهر و روز قم آماده می‌شود.

سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم بیان کرد: در این روز که به عبارتی هفته قم است قرار است برجستگی‌های قم به نمایش گذاشته شود.

شهردار قم گفت: یکی از این برجستگی‌ها قطعاً حرم مطهر است، تمدنی که امروز در قم شکل گرفته به واسطه دختر موسی بن جعفر (ع) است، آینده پژوهی و امید به مهدویت در این شهر وجود دارد، پایگاه اصلی انقلاب اسلامی شهر قم بود و دفاتر مراجع از برجستگی‌های مهم این شهر محسوب می‌شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: در کنار همه اینها وجود بیش از هفت هزار سال سابقه تاریخی و تمدن در این منطقه جغرافیایی از دیگر داشته‌های شهر قم است. همه اینها در هفته قم باید مورد توجه قرار گیرد و در هر روزی از این هفته می‌توان از این نکات استفاده کند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه روز و هفته قم باید تشکیل شود تا بتواند بعد از یک سال کار کردن دستاورد خود را در این یک هفته بیان کند، گفت: مؤسسات علمی و دانشگاه‌ها درگیر این موضوع شدند و قاعدتاً باید این ویژگی‌های قم به نسل جوان منتقل شود.

مهدی کلانترزاده، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اظهار کرد: در خصوص گرامیداشت روز قم و سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم برخی از دستگاه‌ها هنوز به صورت جدی وارد میدان نشده‌اند.

وی افزود: از همه دستگاه‌ها درخواست صادقانه می‌شود که برای زنده نگه داشتن هویت شهر مقدس قم در مناسبت‌های مختلف وارد کار شوند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ادامه داد: جشن بزرگ «ملیکه ایران» قرار است در میدان آستانه در مجاورت حرم مطهر با رعایت کلیه شئونات در میدان آستانه با همکاری تمام دستگاه‌های استانی برگزار شود.

کلانترزاده با بیان اینکه انجام اقدامات ماندگار فرهنگی نیاز به همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط دارد، گفت: این برنامه‌ها می‌تواند شامل برنامه‌های پژوهشی، نمایشگاهی، فرهنگی، رسانه‌ای، ورزشی، هویت سازی، جشن و نشاط اجتماعی و … باشد.

وی ادامه داد: مطلوب این است که با اجرای برنامه‌های کلان و مهم در ایام سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم، جشنی سراسری برپا کرده و در نهایت با ایام شهادت ایشان این جشن‌ها را ختم کنیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط