جمعه 30 شهریور 1403 - 16:12

کد خبر 635708

جمعه 30 شهریور 1403 - 13:55:10


انتقال ماهانه ۶۰۰بیمار تصادفی به اورژانس بیمارستان بم


تسنیم/ رئیس علوم پزشکی بم گفت: تخت‌های بیمارستانی شرق استان کرمان جوابگوی بیماران نیست و ماهانه ۶۰۰ بیمار تصادفی فقط به اورژانس بیمارستان بم مراجعه می‌کند.

علی صدیقی، رئیس علوم پزشکی بم اظهار داشت: در این منطقه چهار بیمارستان در حال خدمت‌رسانی هستند که بیمارستان پاستور بم، با 325 تخت، بیمارستان اصلی ما بوده و بیمارستان‌های ریگان، نرماشیر و فهرج با ظرفیت اسمی 32 تخت فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان پاستور بم،  با ظرفیت 96 تخت‌خواب ساخته شده و بنا به ضرورت و کمبود تختی که در شرق استان کرمان وجود داشت طی چند سال گذشته الحاقاتی به آن انجام شده است، گفت: این بیمارستان در حال حاضر با 325 تخت فعال به مردم شرق استان کرمان خدمت‌رسانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم، با بیان اینکه براساس استاندار فعلی کشور، میانگین سرانه تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر 1.6 تخت بیمارستانی در استان کرمان است که این میانگین در شرق استان 0.9 تخت بیمارستانی است، عنوان کرد: میانگین تخت‌های بیمارستانی در شرق استان کرمان 0.6 کمتر از میانگین است.

وی با بیان اینکه این آمار در برخی از استان‌ها به 2.4 هم می‌رسد و خیلی بالاتر از شرق استان کرمان است، گفت: البته تلاش‌هایی برای ارتقای سرانه تخت‌های بیمارستانی در این منطقه شده اما ظرفیت تخت‌های بیمارستانی شرق استان کرمان جوابگوی نیاز منطقه نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط