جمعه 30 شهریور 1403 - 16:47

کد خبر 635754

جمعه 30 شهریور 1403 - 14:47:08


آنچلوتی: رئال یعنی راک‌اند‌رول، تیکی‌تاکا نمی‌خواهیم


ورزش 3/کارلو آنچلوتی گفت هواداران رئال سبک تیکی تاکا را دوست ندارند و رئال همیشه دوست دارد راک اند رول بازی کند.
رئال مادرید بعد از پیروزی 3-1 برابر اشتوتگارت در لیگ قهرمانان فردا در برنابئو از ساعت 22.30 به مصاف تیم تازه صعود کرده اسپانیول خواهد رفت و اگر برنده شود، موقتا فاصله با بارسا را به دو امتیاز کاهش خواهد داد.
کارلو آنچلوتی در نشست خبری این بازی گفت: «می توان انتظار رئال مادریدی در حال پیشرفت را داشت. به نظر می رسد که همه چیز خوب پیش می رود و به سه امتیاز خواهیم رسید.»
آیا به سیستم چرخش فکر می کنید؟
 «فردا ممکن است روز خوبی باشد، اما الان زمان گفتن آن نیست.»
آیا کاهش حقوق راه حلی برای خلوت کردن تقویم خواهد بود؟
 «فوتبال نیاز به تعمق دارد. اگر کاهش بازی‌ها به کاهش حقوق منجر می‌شود، مشکلی نیست. هدف این است که کمتر بازی کنیم. اگر بازیکنان کمتر بازی کنند مشکلی برای کاهش حقوق ندارند.»
آیا گزینه بازی با چهار هافبک را در نظر می گیرید؟
 «گفتنش سخت است، اما تعادل چیزی است که می توانید با دو یا سه مهاجم به آن برسید. فینال لیگ قهرمانان 2022 با سه مهاجم بازی کردیم اما تعادل کامل در تیم برقرار بود. داشتن یک هافبک بیشتر به معنای تعادل بیشتر نیست. با سه یا چهار بازیکن در جلو هم قابل انجام است. حال ممکن است بحث این باشد: نقش بلینگام چیست؟ رو به جلو بازی کند یا در وسط؟ با کار تیمی خوب می توان به توازن رسید. ما قرار است به آن برسیم و شکی ندارم.»
آیا اینکه رئال مادرید برنده می شود، اما می گویند لیاقتش را نداشته، شما را آزار می دهد؟
 «نه، اذیتم نمی کند چون هواداران خوشحال هستند. شما می توانید بهتر بازی کنید، اما هواداران ما به فوتبال راک اند رول عادت کرده اند نه تیکی تاکا و لمس زیاد توپ. ما سعی می کنیم که هواداران را خوشحال کنیم. ایده آل این است که پیروز شویم و خوب بازی کنیم. از نظر من مقابل اشتوتگارت، در برخی مقاطع بازی فوق العاده ای انجام دادیم.»
آیا چیزی در مورد جام باشگاه های جهان و مسابقات بین قاره ای می دانید؟
 «هنوز مشخص نیست. ما فعلا روی این موضوع متمرکز نیستیم. ما از لیگ قهرمانان حالا به لالیگا می رویم و تا دسامبر چیزهای زیادی برای فکر کردن داریم.»
وضعیت کاماوینگا چطور است؟
 «بازگشت او بسیار نزدیک است. کاما هفته آینده با تیم کار خواهد کرد و روند ریکاوری او بسیار خوب پیش می رود. او برای ما یک مهره بسیار مهم است. این به ما امکان می دهد منابع بیشتری در خط میانی داشته باشیم و او کمک زیادی خواهد کرد.»
رئال چگونه تعادل تاکتیکی پیدا می کند؟
 «هدف تیم، جمع و جور بودن است. اگر وینیسیوس، کیلیان و رودریگو پرس کنند و هافبک ها خیر، مشکل دیگر از وینیسیوس و امباپه نیست. برای جمع و جور بودن باید خطوط را نزدیکتر کنیم.  شما فکر می کنید عدم تعادل به این دلیل است که وینیسیوس، امباپه و رودریگو پرس نمی کنند ولی اینطور نیست.»
برای شما زیبا بازی کردن یعنی چه؟
 «من معتقدم فوتبال زیبا به ویژگی های بازیکنانی که دارم بستگی دارد. خوب حمله کنیم، خوب دفاع کنیم و روی ضد حمله خطرناک باشیم. جنبه های زیادی وجود دارد و هر کسی نظر خودش را دارد.»
آیا اندریک در بازی آینده شروع کننده خواهد بود؟
 «او در برخی از بازی های بعدی و بسیاری از بازی های بعدی رئال مادرید فیکس خواهد بود. با کیفیتی که دارد این واضح و مشخص است. او بسیار متواضع است، کم صحبت می کند و زیاد کار می کند و من این ویژگی ها را دوست دارم.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط