جمعه 30 شهریور 1403 - 19:15

کد خبر 635821

جمعه 30 شهریور 1403 - 16:23:32


اپل به دروغ‌گویی درباره دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۶ پرو متهم شد


زومیت/ طبق ادعای یکی از کانال‌های پرطرفدار فناوری در یوتیوب، اپل درمورد وضوح دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۶ دروغ می‌گوید.
 
عکاس حرفه‌ای، تونی نورثروپ در کانال یوتیوب خود، ادعای وضوح ۴۸ مگاپیکسلی دوربین آیفون ۱۶ پرو را کاملاً جعلی می‌داند. سباستین دِ ویت، هم‌بنیان‌گذار شرکت Lux و توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌های Halide و Kino، با رد این ادعا می‌گوید موضوع پیچیده‌تر از این حرف‌ها است.

نورثروپ علناً بیان می‌کند که وضوح ۴۸ مگاپیکسل آیفون ۱۶ پرو کاملاً جعلی است و این دوربین در بهترین شرایط فقط حدود ۶ مگاپیکسل جزئیات ارائه می‌دهد. او با انتقاد از اپل ادعا می‌کند کیفیت زوم ۲ برابر دوربین نیز افت شدیدی دارد. نورثروپ این نقد را بر اساس تجربه‌ی خود از آیفون ۱۵ پرو بیان کرده و مقایسه‌هایی با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR نیز انجام داده است که البته این مقایسه‌ها چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسند.

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون واقعی است، اما از آرایش Quad Bayer استفاده می‌کند که در آن هر پیکسل فقط یک رنگ را ثبت می‌کند؛ بنابراین، برخی از افراد احتمالاً این موضوع را دلیلی بر جعلی‌بودن وضوح ۴۸ مگاپیکسلی می‌دانند، اما تکنولوژی مذکور باعث می‌شود جزئیات تصاویر نسبت‌به دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی افزایش یابد.

سباستین دِ ویت اشاره می‌کند مقایسه‌ی دوربین گوشی آیفون با دوربین فول‌فریم به‌دلیل شرایط فیزیکی و محدودیت‌های خاص، معنایی ندارد. او همچنین تأکید می‌کند که عکاسی محاسباتی در گوشی‌های هوشمند قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که دوربین‌های فول‌فریم نمی‌توانند به آن دست یابند.

عکس‌های گرفته شده با آیفون ۱۶ پرو وضوح و جزئیات بیشتری دارند، اما مقایسه‌ی آن با عکس‌های ثبت‌شده با دوربین‌های حرفه‌ای درست نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط