جمعه 30 شهریور 1403 - 21:02

کد خبر 635936

جمعه 30 شهریور 1403 - 18:56:12


کشور برای تاأمین تجهیزات نظامی نیازی به واردات ندارد


تسنیم/ فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش گفت: در حوزه رزم زمینی قادریم تمام تجهیزات ساخته شده خود را صادر کنیم و برای تامین تجهیزات نظامی هیچ نیازی به واردات نداریم.

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان اظهار داشت: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس هستیم و 31 شهریور سال 59 یادآور حماسه آفرینی نیروهای مسلح کشور در دفاع از کشور اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک نقطه عطف در تاریخ ایران است و در هیچ یک از مراحل انقلاب اسلامی رویدادی مهمتر از جنگ هشت ساله که دشمن بر ما تحمیل کرد، نداریم، افزود: هیچوقت صحبت کردن از دفاع مقدس کهنه نمی‌شود و هنوز جنگ ناشناخته است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، با اشاره به اینکه سرتاسر دوران دفاع مقدس مملو از رشادت‌ها، افتخارآفرینی‌ها و از جان گذشتگی‌ها در راه دفاع از میهن اسلامی است، ادامه داد: دفاع مقدس دستاوردهای مهمی برای کشور داشت و امروز باعث بازدارندگی کشور شده و در این مرحله از اقتدار هستیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس شباهت بسیار زیادی با خود انقلاب اسلامی داشت چرا که رمز موفقیت هر دو رویداد وجود رهبری بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره) بود، گفت: امروز نیز افتخار نیروهای مسلح کشور این است که فرماندهی ما بر عهده رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امیر غلامعلیان، با اشاره به اینکه دومین شباهت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیروز شدن مردم با دست خالی بود، ادامه داد: مردم ما رژیم ستمشاهی را با دست خالی ساقط کردند و در جنگ هشت ساله هم با دست خالی در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق ایستادیم و پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف عراق در جنگ حاکمیت بر اروندرود بود و نه تنها نتوانست بر اروندرود مسلط شود بلکه ما حتی فاو را هم در سال 64 از عراق گرفتیم، افزود: تسلط بر خوزستان از دیگر اهداف صدام بود و اگر چه پیروزی‌های کوتاه مدت داشت اما در نهایت خرمشهر آزاد شد و نیروهای عراقی از کشور بیرون رانده و عده زیادی از آنها اسیر شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، با اشاره به اینکه در تاریخ ایران زیاد است که حاکمان وقت خاک کشور را از دست دادند اما در دوران دفاع مقدس اجازه ندادیم وجبی از خاک ایران اشغال شود، گفت: سقوط نظام مقدس اسلامی سومین هدف صدام بود اما دلاورمردی نیروهای مسلح و بسیج مردمی باعث شد همان‌هایی که صدام را پشتیبانی می‌کردند صدام را اعدام کردند و عاقبت همه آنها مشخص است که در کجای تاریخ قرار دارند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس، اتکا به ظرفیت‌های درونی کشور بود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همیشه بر اتکا بر ظرفیت‌های داخلی کشور و استفاده از جوانان تاکید دارند که تجربه آن در دوران دفاع مقدس وجود دارد و موفق هم بوده است.

امیر غلامعلیان، با اشاره به اینکه صنعت دفاعی و نظامی کشور همواره مورد تهدید دشمن بوده اما تحریم کوچکترین اثری در بالابردن قدرت نظامی کشور نداشته است که نتیجه اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور و نیروی جوان است، بیان کرد: عملیات وعده صادق در حد یک گوش‌مالی برای رژیم صهیونیستی بود و گوشه‌ای از توانمندی و قدرت نظامی و موشکی ایران به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه رزم زمینی قادر هستیم تمام تجهیزات نظامی ساخته شده خود را صادر کنیم، افزود: برای تامین تجهیزات نظامی کشور هیچ نیازی به واردات نداریم و توان بالگردی ایران قادر به عملیات در شب است و نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی و دوردست حرکت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، با اشاره به اینکه تمام تجهیزات نظامی ما نقطه‌زن بوده و قابلیت انهدام 100 درصدی دارد، گفت: همه این دستاوردها نتیجه حرکت در مسیر ولایت است و این را افتخار خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه بازدارندگی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با هیچ دوره‌ای در کشور قابل مقایسه نیست، ادامه داد: قدرت پهپادی کشور که روزی با آن بیگانه بودیم امروز به اندازه‌ای پیشرفت کرده که جزو پنج کشور دنیا در این امکانات و تجهیزات نظامی هستیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط