جمعه 30 شهریور 1403 - 22:45

کد خبر 635943

جمعه 30 شهریور 1403 - 19:07:44


جلوگیری از خلع ید و قلع‌وقمع ۴ مدرسه در اسلامشهر


تسنیم/ مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت: درخواست خلع ید و قلع و قمع ۴ مدرسه موجب ضرر به منافع عمومی و بلاتکلیفی بیش از ۱۳۰۰ دانش آموز بود اما دادگاه تجدیدنظر بنا‌های ایجاد شده را مشمول خلع ید و قلع و قمع ندانست.

اکبر قنبری با تشریح جزئیات رأی تجدید نظر استان تهران در خصوص چهار مدرسه اسلامشهر اظهار داشت: در پی دادخواست اشخاص به طرفیت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در خصوص خلع ید و قلع و قمع مستحدثات نسبت به سه مدرسه در شهرک سعیدیه و یک مدرسه در شهرک کاشانی، رسیدگی به آن در شعبه بدوی و سپس در دادگاه تجدید نظر استان تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: دادخواست طرح شده، شامل املاکی به وسعت 14 هزار متر مربع با اعیانی 8020 مترمربع با ارزش تقریبی 300 میلیارد تومان در شهرک سعدیه و خیابان کاشانی با بیش از 1300 دانش آموز بود که پس از صدور رأی بدوی، خواهان درخواست تجدیدنظر می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با تشریح جزئیات این پرونده عنوان کرد: در سال 1359 زمینی در اختیار حوزه‌ نوسازی آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا نسبت به احداث مدرسه اقدام کند که در نتیجه چندین بنا از جمله چهار مدرسه توسط اداره کل نوسازی استان احداث می‌شود و تاکنون نیز به‌عنوان مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به سوابق، شرایط و نحوه واگذاری این اراضی جهت احداث مدرسه و اینکه این بنا‌ها با هزینه بیت‌المال احداث شده بود، دادگاه تجدیدنظر با استناد و استدلال به مبانی و قواعد حقوقی و مقررات قانونی، بنا‌های ایجاد شده را مشمول خلع ید و قلع و قمع ندانست.

قنبری با اشاره بر اینکه درخواست خلع ید و قلع و قمع توسط خواهان، موجبات اضرار به منافع عمومی و بلاتکلیفی بیش از 1300 دانش آموز بود، در پایان ضمن تقدیر از تلاش و دقت نظر مسئول حقوقی آموزش و پرورش و حمایت‌های اداره حقوقی و املاک اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم در خصوص اسناد، املاک و سایر احکام قضایی قلع و قمعی در سایر پرونده‌های مربوط به دهه 90 نیز در ایام پیش رو تعیین تکلیف صورت گیرد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط