شنبه 31 شهریور 1403 - 13:08

کد خبر 636200

شنبه 31 شهریور 1403 - 09:18:34


حجم ذخایر سدهای استان اردبیل کاهش یافت


ایرنا/ معاون  شرکت آب اردبیل گفت: حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای این استان نسبت به ۲ ماه گذشته سیر نزولی یافته است.

حمید فضایلی،  معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: در حالی که اواخر تیرماه سال جاری حجم سدهای استان بیش از ۲۱۵ میلیون مترمکعب بود این مقدار هم‌اکنون به ۱۶۵ میلیون مترمکعب رسیده است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مصارف سدهای استان در ۲ ماه قبل به مصرف بخش کشاورزی رسیده است ، بیان کرد: مصرف آب شرب نیز در ۲ ماه گذشته به دلیل شدت گرما افزایش چشمگیری داشته است.
فضایلی با اشاره به کاهش چشمگیر ذخایر آب سد یامچی به عنوان تامین کننده آب شرب مرکز استان در ۲ ماه گذشته اظهار کرد: این سد ۲ ماه قبل حدود ۲۵ میلیون مترمکعب آب داشت و این در حالی است که حجم آب موجود در حال حاضر به ۱۹ میلیون مترمکعب رسیده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت سدهای ارس و خدا آفرین به عنوان اصلی ترین منبع تامین آب شرب و کشاورزی شمال استان نیز گفت: حجم آب موجود در پشت سدهای ارس و خدا آفرین رضایت بخش است و در حال حاضر سدهای ارس و خدا آفرین به ترتیب ۴۹۲ و ۵۶۰ میلیون مترمکعب ذخایر آبی دارد.
وی با تاکید بر اینکه بارش‌های خوبی برای پاییز امسال پیش بینی نشده است ، بیان کرد: با وجود شروع فصل پاییز و خنک شدن هوای استان، ضروری است شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط