شنبه 31 شهریور 1403 - 17:21

کد خبر 636389

شنبه 31 شهریور 1403 - 12:49:00


خاص‌ترین گوشی تاشو هواوی راهی بازار جهانی می‌شود


دیجی کالا/ مدتی قبل گوشی تاشو هواوی میت XT رونمایی شد که اولین گوشی تاشو مجهز به دو لولا محسوب می‌شود. با وجود اینکه بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار هواوی راهی بازارهای جهانی نمی‌شوند، ولی هواوی تصمیم گرفته این گوشی را در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۵ به دست کاربران در کشورهای مختلف برساند.

عرضه‌ی جهانی هواوی میت XT، با وجود اینکه این گوشی به طور انحصاری در چین عرضه شده بود، یک تصمیم کاملا معقول به نظر می‌رسد. قیمت بالای ۳,۰۰۰ دلار این گوشی به این معنی است که بعید است به محصولی بسیار محبوب تبدیل شود، اما این امکان که می‌توان با این مبلغ صاحب اولین گوشی تاشو سه‌صفحه‌ای دنیا شد، این معامله را تا حدودی جذاب‌تر می‌کند. این فرضیه‌ی قیمت بالای ۳,۰۰۰ دلار بر اساس قیمت این گوشی در چین است که از ۱۹,۹۹۹ یوان (برای مدل ۱۶/۲۵۶ گیگابایت) شروع می‌شود و در حال حاضر معادل بیش از ۲,۸۰۰ دلار است. گوشی‌هایی که تاکنون در چین عرضه می‌شدند، همیشه در اروپا و ایالات متحده گران‌تر بوده‌اند و هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم میت XT از این روند پیروی نکند.



فضای نمایش میت XT در حالت کاملا باز، چیزی کمتر از ۱۰.۲ اینچ نیست. این صفحه‌نمایش لمسی که اندازه‌ی تبلت است، در صورت تا شدن یک بار گوشی به ۷.۹ اینچ کاهش می‌یابد و با تا شدن دوم، نمایشگری ۶.۴ اینچی برای کاربر باقی می‌ماند که اندازه‌ی آن کاملا معقول است. ضخامت میت XT در حالت تاشده ۱۲.۸ میلی‌متر (۰.۵ اینچ) است که به این معنی است که این گوشی به نازکی سایر گوشی‌های تاشو موجود در بازار نیست. باید منتظر ماند و دید که آیا دستگاه‌های رقیب که بدون شک به زودی وارد بازار خواهند شد، در این زمینه عملکرد بهتری خواهند داشت یا خیر.

میت XT که در چین با HarmonyOS عرضه شد، احتمالا در سایر نقاط جهان با EMUI بدون گوگل عرضه خواهد شد. این موضوع ممکن است برای برخی یک نقص جدی به نظر برسد، اما عامل «اولین گوشی از این نوع» می‌تواند برای محبوب شدن میت XT در بازار کم‌جمعیت گوشی‌های بالای ۳,۰۰۰ دلار کافی باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط