شنبه 31 شهریور 1403 - 21:37

کد خبر 636704

شنبه 31 شهریور 1403 - 17:18:15


انتقاد یک نماینده از دولت: کسی که نظام را قبول ندارد پست گرفته است


مهر/عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از برخی انتصابات در دولت گفت: دولت بیشترین ضرر و لطمه را از بابت انتصاب افراد ورشکسته سیاسی خواهد خورد.

با انتقاد از انتصاب برخی افراد مسئله‌دار در دولت چهاردهم، اظهار کرد: ما نگران پروسه انتصابات در دولت هستیم و به نظر می‌رسد مدیریت اجرایی کشور برخورد صادقانه‌ای در این مورد نداشته است.

وی بیان کرد: با وجود اشکالاتی که برخی از وزرای پیشنهادی دولت داشتند، اما در مجموع نمره کابینه پیشنهادی به مجلس بد نبود و آنجایی که دولت نیاز به رأی مجلس داشت، نظر مجلس را مدنظر قرار داد، اما متأسفانه امروز در رده‌های بعدی دولت شاهد یک تصمیم‌ گیری خطی هستیم و دولت در انتصابات بعدی خودش خطی و جناحی عمل می‌کند.

مجلس به دنبال دخالت در انتصابات دولت نیست

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ما به عنوان نماینده مجلس حق دخالت در انتصابات دولت را نداریم و هیچ گزینه‌ای هم برای این مدیریت‌ها نداریم که اصراری برای انتصاب آنان داشته باشیم، اما معتقدیم خطی عمل کردن دولت، برخلاف شعار رئیس‌جمهور درباره «وفاق ملی» است و از سوی دیگر، نشان‌دهنده غیرصادقانه بودن شعارهایی است که در ایام انتخابات داده می‌شد.

رضایی تاکید کرد: از همه مهم‌تر این است که دولت با به کارگیری این افراد نتیجه نخواهد گرفت. در واقع، عناصری که اساساً اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند، طبیعتاً در نظام، مکانیسم و چارچوب‌های فعلی کشور نمی‌توانند کار کنند و نتیجه نخواهند گرفت و خود دولت بیشترین ضرر و لطمه را از بابت انتصاب افراد ورشکسته سیاسی خواهد خورد.

باید تلقی درستی از کلمه «وفاق» داشته باشیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به کارگیری این افراد در دولت به معنای وفاق نیست و نباید از وفاق تلقی اشتباهی داشت، گفت: در شرایطی که خود آقای پزشکیان امروز حاضر نیست کسی را که در ایام انتخابات با وی مخالفت علنی داشته است منصوب کند، آن وقت چطور می‌پذیرد کسی را که اساس نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارد، دست به اسلحه برده است یا با کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دست به اسلحه بردند، یکصدا شده است، در مناصب حساس کشور به کار گرفته شود؟

وی تاکید کرد: در هیچ نظامی و در هیچ کجای دنیا به فردی که اساس آن نظام را قبول ندارد، مسئولیت نمی‌دهند؛ همین ترامپ دغل‌باز یک مشاور امنیت ملی داشت که وی ارتباط نامتعارفی با یکی از دولت‌های بیگانه در کشورش گرفته بود که به این فرد کمتر از یک ماه مهلت ندادند و او را اخراج کردند، چرا که وی برخلاف سیاست‌های کلی آمریکا عمل کرده بود.

رضایی اظهار کرد: در این شرایط کاملاً طبیعی است که ما نپذیریم از عناصر بدنام و بدسابقه‌ای که سابقه اغتشاش علیه اصل نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند و در بحران‌ها کنار دشمنان جمهوری اسلامی ایران بودند، الان در نظام مسئولیت بگیرند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط