شنبه 31 شهریور 1403 - 21:38

کد خبر 636774

شنبه 31 شهریور 1403 - 18:55:46


بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های عربی


ایرنا/ رسانه های عرب زبان منطقه با اشاره بیانات امروز شنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند که ایشان در این بیانات بر وحدت اسلامی حول محور فلسطین تاکید کردند و اتحاد امت اسلامی را علاج مشکلات جهان اسلام دانستند.

رسانه های عرب زبان منطقه با انتشار بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت و همچنین قشرهای مختلف مردم، درونمایه اصلی آن را تاکید بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی و مقابله با رژیم صهیونیستی و حامیان آن و نجات ملت مظلوم فلسطین دانستند.

این رسانه ها، بخش های سخنان مقام معظم رهبری درباره شیوه های مقابله با دشمنان و اتحاد کشورها و امت های اسلامی را مورد توجه قرار داده و برجسته کردند.

در همین ارتباط، شبکه العهد عراق در گزارش خود با پخش سخنان مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که کشورهای اسلامی باید ارتباطات سیاسی با رژیم صهیونستی را نیز به‌کلی تضعیف و حملات سیاسی و مطبوعاتی را تقویت کنند و صریحاً نشان دهند که در کنار ملت فلسطین قرار دارند.

ایشان همچنین تاکید کرد: جنایت های رژیم صهیونیستی به خاطر این است که ما در امت اسلامی نتوانستیم، از قدرت درونی خود را برای ریشه کنی این غده بدخیم سرطانی از قلب جامعه اسلامی استفاده کنیم.

پایگاه خبری صابرین نیوز نیز بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری را در گزارش خود برجسته کرد و به نقل از ایشان نوشت: رژیم صهیونیستی امروز جنایت های خود را به صورت علنی و با تمام وقاحت در غزه به یک نحو، در کرانه باختری به یک نحو، در لبنان به یک نحو و در سوریه به نحوی دیگر انجام می دهد. طرف جنایت آنها مردان جنگی نیستند بلکه آحاد مردمند.

شبکه تلویزیونی المنار لبنان نیز سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی را برجسته کرد و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که قطع روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، نخستین گام برای اتحاد کشورهای اسلامی در مقابله با این باند جنایتکار است.

ایشان همچنین گفتند: صهیونیست ها در غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه جنایت می کنند، آن ها با رزمندگان روبرو نمی شوند بلکه مردم عادی را هدف قرارمی دهند.

پایگاه خبری عربی ۲۱ نیز سخنان مقام معظم رهبری را با محوریت تحولات منطقه برجسته کرد و در گزارش خود به نقل از ایشان نوشت: رژیم صهیونیستی به طور علنی در غزه، کرانه باختری، سوریه و لبنان مرتکب جنایت می شود و به جای رویارویی با مبارزان، مردم عادی و غیرنظامی را هدف قرار می دهد...امت اسلامی با بازیابی قدرت درونی خود می تواند از شر این رژیم خلاص شود.

رادیو النور دیگر رسانه عرب زبانی بود که سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داد و در گزارش خود گفت: امام سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که اگر امت اسلامی از قدرت های درونی خود استفاده کنند می تواند، رژیم صهیونیستی را از قلب جامعه اسلامی ریشه کن کند.

شبکه فلسطین الیوم نیز در گزارش خود از این سخنرانی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: صهیونیست ها به طور آشکار در نوار غزه، کرانه باختری، سوریه و لبنان مرتکب جنایت می شوند، آن ها با مردان مبارز روبرو نمی شوند ولی شهروندان عادی را هدف قرار می دهند.

خبرگزاری «سما» دیگر رسانه فلسطینی بود که سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داد و با اشاره به خوی جنایتکارانه صهیونیست ها، به نقل از ایشان نوشت: صهیونیست ها به جای رویارویی با مبارزان و مجاهدان، مردم عادی را می کشند.

شبکه الجزیره نیز با انتخاب عنوان "رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خواستار استفاده از قدرت های درونی امت اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی شد"، به نقل از ایشان گفت: صهیونیست ها مردم عادی را هدف قرارمی دهند و با مبارزان روبرو نمی شوند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز در صفحه اصلی خود سخنان امروز مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت و همچنین قشرهای مختلف مردم را بازتاب داد و به نقل از ایشان نوشت: با شکل‌گیری امت اسلامی، مسلمانان با قدرت درونی خود می‌توانند غده سرطانی و خبیث رژیم صهیونی را از فلسطین بردارند و نفوذ و تسلط و دخالت زورگویانه آمریکا در منطقه را نیز از بین ببرند.

ایشان افزودند: اگر می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در درون خود متحد عمل کنیم...این وظیفه‌ی خواص جهان اسلام یعنی سیاستمداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات با نفوذ و صاحب‌فکر، شعرا، نویسندگان و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی است که این انگیزه ایجاد امت اسلامی را در دولتمردان ایجاد کنند.
 
  
  


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط