یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 01:11

کد خبر 636814

شنبه 31 شهریور 1403 - 20:22:52


برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا


فارس/هفت هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در سه ایالت این کشور، رأی‌گیری پیش از موعد برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا برگزار شد.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، رأی‌دهندگان در ایالات مینه‌سوتا، داکوتای جنوبی و ویرجینیا روز گذشته رأی خود را به صندوق انداختند.بیش از 10 ایالات دیگر آمریکا نیز اواسط ماه آینده (اواسط اکتبر) و پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر، رأی خواهند داد.


طبق گزارش آسوشیتدپرس، آغاز رأی‌گیری حضوری در پی یک تابستان آشفته در سیاست آمریکا صورت گرفته که شامل رخدادهایی چون کناره‌گیری «جو بایدن» از دور رقابت‌های انتخاباتی و جایگزین شدن هریس به جای او و طرح ترور دونالد ترامپ می‌شود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر رأی‌گیری حضوری امکان انداختن آراء به صندوق‌های پستی نیز در سه ایالت مذکور وجود داشت.
طبق گزارش آسوشیتدپرس، بسیاری از رأی‌دهندگانی که روز گذشته در انتخابات زودهنگام شرکت کردند، ابراز نگرانی کردند که احتمال می‌دهند که در روز انتخابات شاهد هرج و مرج باشند و به همین دلیل ترجیح دادند زودتر در انتخابات شرکت کنند.در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا در 2020، ترامپ، رأی‌گیری زودهنگام و از طریق پست را بی‌اعتبار خوانده بود و مدعی شده بود که در این روش تقلب صورت می‌گیرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و نظرسنجی‌ها نشان دهنده رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط