دوشنبه 02 مهر 1403 - 01:02

کد خبر 63701

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 14:45:16


بارش باران مردم ارومیه را غافلگیر کرد


ایرنا/ بارش ناگهانی باران در سطح شهر ارومیه موجب غافلگیری شهروندان، آبگرفتگی برخی معابر و اخلال در تردد مردم و وسایل نقلیه برای دقایقی شد.

ظهر یکشنبه به رغم اطلاع‌رسانی‌های روزهای اخیر اداره کل هواشناسی استان، بارش ناگهانی باران برای دقایقی موجب غافلگیری شهروندان ارومیه‌ای که بدون چتر در سطح شهر تردد می‌کردند و آبگرفتگی برخی معابر این شهر شد.
ایجاد ترافیک شهری در خیابان‌های اصلی ارومیه با آغاز ناگهانی بارش باران و کُندی در تردد شهروندان از مواردی بود که در روز جاری رخ داد.
بر اساس اخبار رسیده این بارندگی‌ها در برخی نقاط روستایی و مرتفع به صورت تگرگ بوده است.
مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به صدور هشدار زرد از سوی هواشناسی، اظهار کرد: فعالیت امواج بارشی جدید تا پایان هفته در نیمه شمالی و جنوب شرق استان ادامه خواهد داشت و هشدارهای صادرشده همچنان باید از سوی شهروندان رعایت شود.
صابری با اشاره به اینکه روز دوشنبه هوای استان ابرناک ولی آرام است، اضافه کرد: رگبار و رعدوبرق و تندبادهای لحظه‌ای از نتایج فعالیت سامانه یادشده در این مدت است.
وی با بیان اینکه علاوه بر رگبار باران، رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، پیش‌بینی می‌شود و احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر تندباد لحظه‌ای نیز وجود دارد، ادامه داد: لازم است محکم‌سازی سازه‌های سبک و نیمه‌کاره مورد توجه باشد.

صابری گفت: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال برخورد صاعقه، اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از ضروریات است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط