یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 14:56

کد خبر 637200

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:32:56


زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای نهضت ملی مسکن در اردبیل اجرا می‌شود


ایرنا/ معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح‌های مربوط به زیرساخت‌‎های عمومی شامل آب و فاضلاب، برق و گاز همگام با ساخت واحدهای مسکونی اجرا می‌شود.

صمد علامه، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: علاوه بر اجرای زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در استان، با تلاش و پیگیری‌های همکاران معاونت املاک و حقوقی اسناد مالکیت بیشتر زمین‌های اختصاص یافته به طرح‌های نهضت ملی مسکن به نام دولت و راه و شهرسازی صادر شده است.
وی افزود: جلسات و هماهنگی خوبی با دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل شرکت آب و فاضلاب، توزیع برق و شرکت گاز استان و همچنین کارشناسان صندوق ملی مسکن به عنوان پشتیبان این طرح‌های عمومی برگزار شده است.
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس تصمیم صورت گرفته، زمین جهت احداث سه باب مدرسه به آموزش و پرورش استان واگذار شده و طرح‌های خدماتی، تجاری و همچنین احداث مسجد در مرحله طراحی اولیه قرار دارد.
علامه افزود: ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی در بهترین موقعیت شهری در دست اجراست و تاکنون برای ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر تأمین زمین شده و قرار است زمین مورد نیاز برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در اردبیل تأمین و در اختیار سازندگان و پیمانکاران قرار بگیرد.

700 هکتار به بافت شهری اردبیل اضافه شد
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: برای تسریع و تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در ۲ سال اخیر با توجه به گستردگی ساخت واحدهای مسکونی ، ۷۰۰ هکتار به محدوده شهر افزوده شد تا روند ساخت واحدهای مسکونی به شکل گسترده تداوم یابد.
علامه با تشریح روند عملیات اجرایی و میزان ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی در استان، افزود: پرونده ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر این استان تایید نهایی شده که از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی مراحل واریز وجه را انجام داده‌اند.
وی افزود: در سایر شهرها به غیر از مرکز استان تعداد ۶ هزار و ۱۲۵ متقاضی تایید نهایی شدند که از این تعداد 4 هزار و ۹۶۵ متقاضی واریز وجه انجام داده و به 4 هزار و ۸۶۱ متقاضی هم تخصیص پروژه انجام یافته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط