یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 15:09

کد خبر 637212

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:37:36


استاندار: بازسازی مدارس فرسوده لرستان نیازمند توجه ویژه‌ است


ایرنا/ استاندار لرستان گفت: مدارس فرسوده و تخریبی بسیاری در این استان وجود دارد که تعمیر و بازسازی آنها نیازمند توجه ویژه‌ است.

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان در آیین شروع سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دبیرستان دوره اول آیت اله گلپایگانی خرم آباد بیان کرد: مدارس تخریبی در استان زیاد است و باید با توجه ویژه به لرستان، مشکلات گذشته برطرف شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، تلاش بسیاری برای شروع سال تحصیلی مطلوب و موفقیت آمیز داشته است تاکید کرد: این سرزمین دارای استعدادهای مختلف است که باید با رفع موانع و پرورش ظرفیت ها، از آنها بهره مند شویم.
وی اظهار داشت: ساماندهی معلمان، برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی، تجهیز و ساماندهی سرویس مدارس در اولویت برنامه های آموزش و پرورش استان بوده است.
استاندار لرستان ادامه داد: تجهیز مراکز فنی و حرفه ای استان بیشتر از سال های قبل رشد داشت چراکه مهارت آموزی هزینه بر است همچنین امسال برای تجهیز هنرستان‌ها و هدایت تحصیلی از ۳۰ به ۳۳ درصد رسیدیم که در این راستا بسیار تلاش شده است.
شفقت همچنین با اشاره به پراکندگی جمعیت در استان افزود: این پراکندگی برای آموزش و پرورش هزینه بر است اما موظف هستیم این هزینه ها را تامین کنیم چراکه سیاست دولت زندگی راحت مردم در تمام کشور است بنابراین باید به دورافتاده ترین مناطق نیز توجه کرد.
وی تاکید کرد: والدین پیوند با فرزندان و مدارس را حفظ کنند چراکه رابطه دانش آموز با معلم در رشد ابعاد شخصیتی فرزندان تاثیرگذار است.
وی همچنین با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان افزود: یک ششم شهیدان لرستان دانش آموزان و فرهنگیان بودند و امروز جهان اسلام در تهاجم نابخردان جهان قرار گرفته و در غزه مدرسه ای امن وجود ندارد.
شفقت خطاب به دانش آموزان گفت: شما باید پرچم گسترش انقلاب اسلامی را در دنیا برافراشته و در طول تحصیل به وضعیت جهان نیز فکر کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط