یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 14:53

کد خبر 637269

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:03:56


پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در گیلان


فارس/ مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده در نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان دریافت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی اعطا شده است

حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۷۸۲ هکتار اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان شناسایی شده است، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و علیرغم تمامی مشکلات موجود، ۷۸۲ هکتار اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی و ۷۱۱.۷ نیز در شورای مسکن استان تصویب شد.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده در نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان دریافت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی اعطا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، میزان ثبت‌نامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را ۳۴ هزار و ۳۴۰ نفر دانست و افزود: از این تعداد تقاضای ۲ هزار و ۶۰۶ حائز شرایط شناسایی شد و ۲ هزار و ۱۴۴ تقاضا به مرحله تائید نهایی رسیده است که ۲ هزار و ۱۰۷ نفر اقدام به افتتاح حساب کرده اند و هزار و ۶۳۹ نفر واریز وجه داشتند.

به گفته دائمی، همچنین ۲۱ هزار و ۲۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد هزار و چهار نفر واجد الشرایط شناخته شدند که ۵۹۹ متقاضی نیز مورد تائید قرار گرفت که از این تعداد ۵۶۹ افتتاح حساب کردند و ۳۴۹ نفرآورده های خود را واریز کردند.

وی از ساخت یک هزار و ۴۴۷ واحد مسکونی در قالب پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در گیلان خبر داد و تصریح کرد: پروژه ۳۶ واحدی بندرانزلی ۳۶ درصد، پروژه ۶۲۴ واحدی رشت ۳۵ درصد، ۴۰ واحدی لنگرود ۲۷ درصد، ۸۰ واحدی لنگرود سه درصد، فاز نخست ۲۰۴ واحدی آستارا هشت درصد، فاز دوم سه درصد و فاز سوم یک درصد، پروژه ۲۰ واحدی و ۳۵ واحدی صومعه سرا نیز هرکدام پنج درصد پیشرفت دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان درخصوص پروژه های نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: این چهار پروژه ۴۸ واحدی انزلی ۵۱ درصد، پروژه ۹۰ واحدی رودسر، ۳۰ درصد و پروژه ۶۰ واحدی لنگرود ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سه بلوک پروژه ۷۲ واحدی ماسال نیز توسط مردم در حال انجام است و در مرحله انعقاد قرار داد با بانک قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط