یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 15:06

کد خبر 637334

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 15:00:00


قلع‌و‌قمع ۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد


صدا و سیما/ ۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: ۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع شد

محمد هادی‌زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد اظهار کرد: به دنبال شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد با پیگیری‌های مرکز جهاد کشاورزی عبداله‌آباد و همکاری دادستان، نیروی انتظامی و یگان ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان ۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل دیوارکشی و تفکیک بوده که پس از چندین بار اخطار کتبی و بی‌توجهی مالکان در روستا‌های بیشه‌کلا، علمده‌غربی، رودپشت و چهارافرا قلع و قمع شد.

هادی‌زاده با اشاره به انجام دهگردشی‌های مستمر توسط یگان ۱۳۱ این مدیریت، تصریح کرد: پس از ارایه موارد قانونی از سوی مسئولین و کارشناسان ذیربط این مدیریت مبنی بر اینکه اقدامات دیوارکشی غیرمجاز بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اصلاحی آن است.

وی با اشاره به اینکه با هر‌گونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تأمین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد شد، افزود: هرگونه مستحدثات خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و روستا‌ها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ممنوع بوده و با متخلفین برابر ماده ۳ و ۱۰ این قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی یادآور شد: افراد سودجو همواره به دنبال خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا یا ساخت و ساز در مزارع، باغ‌ها و اراضی ملی هستند که این موارد علاوه بر اینکه به خرد شدن اراضی کشاورزی منجر می‌شود، تولید و امنیت غذایی کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط