یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 14:59

کد خبر 637354

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:57:41


آغاز سال تحصیلی جدید برای ۳۲۰ هزار دانش‌آموز همدانی


ایرنا/ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید روز یکشنبه اول مهر با حضور مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان به طور نمادین در آموزشگاه دخترانه نور دانش شهر همدان نواخته شد و حدود ۳۲۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این آیین، با تبریک شروع سال علم و دانش و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه امسال ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان به تحصیل می پردازند اظهار کرد: از این تعداد ۲۹‌ هزار پایه اول، ۲۸ هزار پایه هفتم و حدود ۲۰ هزار نفر در پایه دهم ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: چند سال اخیر مشکل کمبود معلم در استان مطرح است و با توجه به اینکه یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت جبران معلم است، اتاق وضعیت از خرداد ماه برای بررسی نیروی انسانی تشکیل شد و تاکنون ۹۶۰ نفر نیروی جدید به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: هزار و ۷۰۰ نفر شرایط بازنشستگی داشتند که از این تعداد ۹۲۰ نفر از مجموعه جدا شدند و با توجه به کمبود معلم تعدادی از همکاران بازنشسته به خدمت خود ادامه می‌دهند.

شیدایی با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر بازنشسته‌ها تعدادی دانشجو معلم سازماندهی شدند تا امروز، اول مهر کلاس بدون معلم نداشته باشیم مطرح کرد: در سال جدید با توجه به تاکیدات امور تربیتی و احیای معاون پرورشی ۵۵۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش اضافه شدند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های خوب بسیج دانش‌آموزی اجرای طرح شهید عجمیان است که در تابستان به زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس می‌پردازند یادآور شد: امسال رنگ آمیزی ۵۵۰ مدرسه و چهار هزار کلاس در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۸۲ میلیارد تومان جهت تجهیز مدارس هزینه شده است و مرحله دوم تجهیزات از طرف اداره نوسازی خریداری شده که در روزهای آینده تحویل مدارس خواهد شد.

شیدایی با تاکید بر اینکه نگاه دستگاه تعلیم و تربیت به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و برهمین اساس مدارس فنی نیز تجهیز شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در راستای عدالت آموزشی در بحث تجهیز مدارس پایین شهر و حاشیه شهر نگاه ویژه‌ای شده است و مشکلی در توزیع کتب درسی وجود ندارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط