یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 15:15

کد خبر 637362

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:00:04


افزایش ۳۰ درصدی حجم ترافیک همدان همزمان با بازگشایی مدارس


ایرنا/ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: حجم ترافیک صبحگاهی در نخستین روز از فصل پاییز و همزمان با بازگشایی مدارس نسبت به روزهای عادی ۳۰ درصد افزایش یافت.

سرهنگ ابراهیم فارسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار کرد: ترافیک صبحگاهی همدان در صورت رعایت چند مولفه از سوی والدین دانش آموزان و سایر رانندگان در چند روز پیش رو قابل رفع است.

وی اضافه کرد: والدین دانش آموزان باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف سرویس مدرسه فرزندشان اقدام کنند تا میزان تردد خودروها در مسیرهای مقابل مدارس کاهش یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: والدین از توقف دوبله و سوبله مقابل درب مدرسه خودداری کنند چرا که این اقدام نه تنها موجب ایجاد گره ترافیک شده بلکه به نوعی یاد دادن قانون گریزی به فرزندان است.

سرهنگ فارسی اظهار کرد: والدین هنگام رسیدن به مدرسه محل تحصیل فرزندان، ابتدا خودرو را در فضای خالی و مناسب حاشیه خیابان چه بسا دورتر از مدرسه پارک کرده سپس کودک را پیاده و به مدرسه هدایت کنند.

وی گفت: سایر رانندگان در ساعت هفت تا هشت صبح و ۱۲ تا ۱۳ از دیگر مسیرهای جایگزین برای تردد از منزل تا محل کار و بالعکس استفاده کنند تا بار اضافه ای به ترافیک صبح و ظهرگاهی تحمیل نکنند.

وی بیان کرد: ماموران پلیس راهور صبح امروز در معابر و خیابان هایی که احتمال ترافیک وجود داشت مستقر شده و با ارشاد و در برخی مواقع اعمال قانون رانندگان متخلف از بروز گره های ترافیکی جلوگیری کردند.

سرهنگ فارسی گفت: برای مقطعی در میدان بیمه و بعثت شهر همدان شاهد گره ترافیک و پس زدن ترافیک به سایر خیابان ها بودیم که به سرعت نسبت به روان سازی تردد اقدام شد.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط