یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 16:00

کد خبر 637377

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:35:00


مهاجری: باند شکست‌خوره دنبال انتقام از پزشکیان است


نامه نیوز/  یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: سخنانی که تندروها درباره دولت می‌زنند، نقد نیست بلکه عقده‌گشایی است.

یکی از پرسش‌های مهم بعد از تشکیل دولت چهاردهم آن است که مسعود پزشکیان در ادامه مسیر باید چه رویکردی در قبال منتقدانش داشته باشد؟ به خصوص آنانی که نقد را بعضا تبدیل به تخریب دولت می‌کنند؟ آیا پزشکیان‌ می‌تواند با آنها مدارا کند یا آنکه باید به نوعی از منتقدانش فاصله بگیرد؛ به ویژه در ارائه مسئولیت به آنها؟

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «سخنانی که تندروها درباره دولت می‌زنند، نقد نیست بلکه عقده‌گشایی است. باند کاندیدای شکست خورده در انتخابات آمده‌اند تا انتقام انتخابات را از پزشکیان بگیرد. آنها از زمان رأی اعتماد وزرا کارشان را شروع کردند. آقای پزشکیان سعی کرد از گروه‌های مختلف در هیئت وزرایش استفاده کند و همه وزرای پیشنهادی هم استعلام‌های لازم را دریافت کردند اما رادیکال‌ها بر سر دو-سه وزیری که باب میلشان نبود، حملات تندی را علیه دولت ترتیب دادند».

او ادامه داد: «من از آقای قالیباف تعجب می‌کنم که چرا پشت تریبون مجلس درباره انتصاب‌ها سخن می‌گوید؟ او می‌توانست این حرف‌ها را در جلسه خصوصی به خود آقای پزشکیان بگوید تا دغدغه‌اش رفع شود».

این تحلیلگر سیاسی همچنین بیان کرد: «رادیکال‌ها قصد انتقاد به دولت را ندارند؛ آنها می‌خواهند دولت را وادار به عقب‌نشینی کند و در موردی که پیروز می‌شوند، می‌روند سراغ مسئله دوم، سوم و... جناح شکست‌خورده عصبانی است و آقای پزشکیان باید بداند که این رویکرد رادیکال‌ها تا پایان دولت هم ادامه خواهد داشت. حالا من نمی‌دانم که دولت در قبال اینها چه رویکردی خواهد داشت؟ آیا می‌خواهد شیوه اقناعی را در پیش بگیرد یا سعی کند با درخواست از مقامات بالا به رادیکال‌ها تذکر داده شود یا راهی دیگر».

مهاجری همچنین بیان کرد: «ایراد کار دولت آقای پزشکیان این است که هنوز و بعد از دو ماه و نیم رسانه‌های دولت دست همفکران دولت نیست و همان افرادی رسانه‌های دولت را اداره می‌کنند در دولت قبل هم حضور داشتند. در شرایطی که دولت چهاردهم عملا نمی‌تواند امیدی به صداوسیما داشته باشد، باید هرچه سریع‌تر رسانه‌های خودش را در اختیار کامل بگیرد. نکته دیگر این است که تا اینجای کار چنین تلقی شده که وفاق ملی یعنی دادن سهم به این گروه و آن گروه؛ در صورتی که وفاق ملی یعنی رضایت اکثریتی که به روش‌هایی گذشته نه گفتند جامه عمل پوشانده شود. به نظر من استفاده از تندروها در بدنه دولت حتما به شخص آقای پزشکیان و دولتش آسیب می‌زند. همان طور که وقتی دولت اصولگرایان روی کار آمد و بعضاً از نیروهای رادیکال استفاده کرد، عملا از سوی آنها ضربه خورد».


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط