یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 18:07

کد خبر 637520

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:43:28


اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان استان زنجان فعال است


صدا و سیما/ مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مرکز مداخله در بحران و خودرو‌های خدمات سیار اورژانس اجتماعی در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم فعال است.

خدابنده لو، مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است.
وی ادامه داد: خدمات مددکاری، روانشناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی بوده که ساماندهی و زمینه سازی برای بازگشت به بستر خانواده سالم از مهمترین اهداف آن است.
مدیرکل بهزیستی استان افزود: در صورت عدم امکان بازگشت به خانواده، فرد نیازمند حمایت به مراکز زیر مجموعه امور آسیب دیدگان اجتماعی یا سایر مراکز بهزیستی ارجاع داده خواهد شد.
خدابنده لو گفت: پذیرش در این مراکز به ۲ صورت سرپایی و یا نگهداری موقت است که به صورت خود معرف یا ارجاع از طریق مراجع قضایی و انتظامی صورت می‌گیرد.
وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری، افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی با شماره ۱۲۳ بهزیستی به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان همکاری و تعامل بین بخشی در کنار مشارکت و همراهی مردم راه موثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و آحاد مردم باید نسبت به کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی حساس بوده و در صورت مشاهده آن را به خط ۱۲۳ گزارش کنند.
خدابنده لو ادامه داد: مرکز خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در مرکز استان مستقر است و تماس از همه نقاط استان با این خط امکان‌پذیر است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط