یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 15:51

کد خبر 637386

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:09:00


زنگ آغاز سال تحصیلی در آذربایجان غربی نواخته شد


ایرنا/ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور در افزون بر 5 هزار مدرسه سراسر آذربایجان غربی نیز نواخته شد و دانش‌آموزان بر سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه ارومیه اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید حدود ۷۰۰  هزار دانش‌آموز در 5 هزار و ۲۲۱ مدرسه سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.
مطهری افزود: در این تعداد مدرسه، ۲۷ هزار و ۲۶۰ کلاس درس برای حضور دانش‌آموزان آماده شده است.
وی با اشاره به انجام کامل مقدمات ثبت نام، ثبت سفارش کتاب‌ها و اجرای طرح‌های بهسازی فضای آموزشی در ۲۴ منطقه آموزشی آذربایجان غربی، اضافه کرد: در برخی حوزه‌ها البته کمبودهایی داریم که حل و فصل خواهد شد.
وی درخصوص آماده‌سازی فضای فیزیکی مدارس در آذربایجان غربی، بیان کرد: در تابستان امسال در قالب طرح شهید عجمیان برای شاداب‌سازی مدارس، ۲۱۳ مدرسه با ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس شاداب‌سازی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: اداره کل نوسازی نیز ضمن تعمیرات اساسی در ۲۱ مدرسه و ۱۶۰ کلاس درس، بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی نیازمند تعمیر و احداث را نیز در دستور کار قرار داد و ۵۰ چشمه در تابستان امسال به این بخش افزوده شده است.
مطهری از تحویل ۱۷ پروژه در قالب ۱۰۰ کلاس به آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان مهرماه نیز ۷۰ پروژه با ۳۳۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد.
وی با اشاره به اضافه شدن یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس طی سه سال اخیر به فضای آموزشی آذربایجان غربی، افزود: البته همچنان این استان با مشکل فضای آموزشی روبه‌رو بوده و امیدواریم با همت ویژه وزارت آموزش و پرورش، جهش احداث مدرسه را در استان شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: در سرانه فضای ورزشی نیز ۲۴ چمن مصنوعی و یک چمن طبیعی در روزهای اخیر به بهره‌برداری رسید ولی هنوز با میانگین کشوری فاصله داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در خصوص نیروی انسانی نیز وضعیت متعادلی را در استان شاهد هستیم و ظرفیت خوبی در ابتدای سال تحصیلی جدید به نیروی انسانی در استان تزریق شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط