یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 16:48

کد خبر 637462

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:04:00


مرد حافظه جهان رکورد گینس «حفظ طولانی ترین عدد» را شکست


ایرنا/ محمدرضا حسن زاده مرد حافظه جهان جوان تبریزی توانست با حضور مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس، رکورد «حفظ طولانی ترین عدد» گینس را با حفظ ۳۳ عدد در چهار ثانیه بشکند.

محمدرضا حسن زاده، پس از ثبت این رکورد اظهار کرد: مدرک این ثبت گینس سه ماه دیگر از دفتر گینس ارسال خواهد شد.
وی که پیش از این رکوردهای دیگری را نیز در گینس ثبت کرده است، افزود: رکورد حفظ ۱۲۸ عدد در یک دقیقه و حفظ ۵۷ کلمه انگلیسی در یک دقیقه را به ثبت رسانده‌ و در آینده نیز رکورد جدیدی با حفظ اسامی و اعداد باینری خواهم داشت.
وی ادامه داد: رکورد قبلی من حفظ ۱۲۸ عدد در یک دقیقه بود که اکنون آن را به ۳۳ عدد در چهار ثانیه کاهش دادم.
حسن زاده با بیان این‌که دوست دارم خودم را به چالش بکشانم، گفت: خانواده‌ام کنارم بوده‌اند و هر فردی که موفق می‌شود، قطعا خانواده پشتیبان است.
آمادگی برای برگزاری کلاس های رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت
وی، هدفش را بهبود حافظه و رفع حواس پرتی تمامی دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و گفت: آماده هستم تا در صورت تخصیص مکانی از سوی هر ارگان و اداره‌ای، کلاس‌های رایگان تقویت حافظه برای دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت برگزار کنم.
وی ادامه داد: نوابغ، زاده نمی‌شوند بلکه با آموزش ساخته می‌شوند همان طور که در دبیرستان به خاطر عدم تمرکز و حواس پرتی در کلاس در آستانه اخراج قرار داشتم اما شروع به تقویت حافظه کردم و امروز به مرحله ثبت رکورد رسیده‌ام.
این رکورددار گینس گفت: دلیل برگزاری مراسم ثبت رکورد در ۳۱ شهریورماه که سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس است، پاسداشت این روز و دست بوسی از پدرم که جانباز هشت سال دفاع مقدس است.
اشکان دشمن زیاری، مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس نیز اظهار کرد: برای ثبت رکورد ایرانیان در گینس به کل ایران سفر کرده و رکوردهای مختلفی را بررسی می‌کنم اما یکی از سخت ترین و غیرقابل باورترین رکوردها، رکوردی است که امروز توسط نخبه تبریزی به نام ایرانی در دنیا ثبت می‌شود.
وی بیان کرد: رکورد قبلی ثبت شده در گینس حفظ ۳۰ عدد در چهار ثانیه بود که اکنون به ۳۳ عدد بهبود یافت.
عمار صاحبی، سرپرست اداره آموزشگاه‌های آزاد اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: این اداره کل، بحث مهارت آموزی فرزندان عزیز استان را پیگیری می‌کند.
وی افزود: اکنون تعداد ۲۳ مرکز دولتی، بیش از ۸۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و بیش از ۸۰ مرکز جوار کارگاهی با بیش از هفت هزار استاندارد آموزشی در حال ارائه آموزش‌های مهارتی در سطح استان هستند.
در این مراسم خانواده و شاگردان محمدرضا حسن زاده، او را در این ثبت رکورد گینس همراهی کردند.


 
  
  


 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط