یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 16:54

کد خبر 637468

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:09:00


دستورات سران قوا درپی حادثه دردناک انفجار معدن طبس


آخرین خبر/ درپی حادثه انفجار معدن معدنجوی طبس که تاکنون منجر به فوت ۵۱ نفر از هموطنان شده است، سران سه قوه دستوراتی را صادر کردند.

دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به حادثه انفجار معدن معدنجوی
صبح امروز الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از دستور ویژه رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به حادثه انفجار در معدن معدنجوی و اعزام وزرای صنعت، معدن و تجارت و کار با دستور پزشکیان به طبس خبر داد و گفت: وزرای کار و صنعت، معدن، تجارت نیز با دستور رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعزام شدند تا جلسات مرتبط را برگزار کنند. همچنین نیروهای هلال احمر، اورژانس و ... نیز در محل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بوده و دستورات لازم بهرا در این  خصوص صادر کرده است.
وی با بیان این‌که «رئیس جمهور محترم دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی به مصدومان و خانواده آنان و همچنین خانواده جانباختگان صادر کرده است»، گفت: پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین از سوی دکتر پزشکیان تاکید شد که علت این حادثه به‌طور دقیق بررسی و اعلام شده و با مقصران احتمالی این حادثه نیز به طور قاطع برخورد شود.

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون صنایع: متخلفان احتمالی حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس را شناسایی کنید
رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ماموریت داد تا با فوریت نسبت به بررسی دقیق علل وقوع حادثه انفجار معدن طبس و شناسایی متخلفان احتمالی اقدام کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد و نوشت: وقوع حادثه انفجار گاز در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس در استان خراسان جنوبی، که موجب جان‌باختن تعدادی از معدن‌کاران خدوم و کارگران زحمتکش گردید، باعث تاثر و تألم شد. لازم است نهادهای امدادرسان اقدامات درمانی و کمک‌های لازم به مصدومان و آسیب‌دیدگان را انجام داده و کمیسیون صنایع و معادن مجلس با فوریت نسبت به بررسی دقیق علل وقوع حادثه و شناسایی متخلفان احتمالی اقدام کرده و در اسرع وقت گزارش آن را به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
وی همچنین نوشت که ‏با توجه به ابعاد گسترده حادثه، دکتر نیکزاد به عنوان نماینده ویژه اینجانب ماموریت یافتند تا با حضور در محل، بر روند اخذ تصمیمات فوری نظارت کنند. شناسایی عوامل و خاطیان در دستور کار مجلس است.

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه
در پی وقوع حادثه اانفجار معدن طبس و جان باختن تعدادی از معدن‌کاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودین و درمان مصدومین این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط